• Äldre 9 Sep 11:33
    897 visningar
    13 svar
    13
    897

    Vecka 1 klar - Hur går det för er?

    Jag är så nyfiken på hur det går för er andra. Hur går det med maten, vikten och motionen?

    Själv så är jag -1,4 kg på vågen. Hade det inte varit kräftskiva i helgen så hade det nog varit -2 kg. Än så länge är det fullt fokus så jag räknar med att även den vecka 2 går toppenbra! 

    Jag äter mindre portioner, mindre sötsaker, mindre kolhydrater och mer grönsaker. Jag motionerar som vanligt, dvs barnvagnspromenader ca 1 h/vardag i samband med dagis/skol-hämtning/lämning.
  • Svar på tråden Vecka 1 klar - Hur går det för er?
  • Äldre 9 Sep 11:55
    #1

    -0,5kg under förra veckan för min del. Är riktigt nöjd, då jag har som mål att gå ner 0,3-0,5kg/vecka nu så länge jag ammar. Blev mycket onyttigheter under helgen (tårta, popcorn, glass...), så utan det skulle jag säkert nog sjunkit mera, men som sagt, klarade mitt mål:)


  • Äldre 9 Sep 13:38
    #2

    66,3 kg på vågen. Tror att jag skrev att jag vägde 67 när jag skrev in mig här i gruppen men egentligen stod vågen på 67,3 så det betyder ju ett kg mindre. Det har tyvärr inte blivit alls så mycket motion i veckan som har gått som det borde ha blivit men jag har aktivt undvikt godsaker och försökt ta lite mindre portioner.

  • angeii­ca
    Äldre 9 Sep 13:41
    #3

    men det är en bra start i alla fall. :) ett kilo närmare ditt mål.

  • Äldre 9 Sep 18:36
    #4

    Minus 1,2 på vågen får räknas som okej då det vart god mat och efterrätt på lördagskvällen....

  • Äldre 9 Sep 19:05
    #5

    Hej!
    Vikt förra veckan: 115
    Vikt idag: 113,5
    Total viktminskning 1,5 kg

    Höll inte riktigt målet med 2,5 kg/v, men jag får väl tänka som så att jag var sjukskriven förra veckan och kunde inte träna, samt födelsedag onsdag med resturangbesök och gäster med taco-middag i lördags. Men nu är det en ny vecka! Målet denna v är 111 kg.

    Igår var min man och jag och tränade spinning för första gången sedan i våras. Jobbigt, men skönt att känna att vi är på gång igen! Vi har varit duktiga och gjort ett veckoschema med all mat + träning under veckan. Idag ska vi går promenad, så jag ska snart dra med honom ut i motionsspåret.
    Min man är också med och tränar. Han behöver inte gå ned så mycket i vikt, men han siktar på att springa halvmara i vår på under 2 h.

    Annars känns det lite kämpigt. Jobbat första dagen idag sedan semester och 4 v sjukskrivning. Har alltså inte jobbat på 8 v. Trött, och somnade i soffan i eftermiddags. Fysiskt är jag redo att jobba igen, men psykiskt är jag fortfarande ledsen. Jobbigast kommer att vara onsdag och torsdag, då jag kommer att jobba med arbetskamrat som är gravid och bara är 3 v skillnad från vad vi var när jag fick mitt utomkved.

    Ha det gott alla! :)

  • Äldre 9 Sep 20:32
    #6
    Saffron skrev 2013-09-09 19:05:58 följande:
    Hej! Vikt förra veckan: 115 Vikt idag: 113,5 Total viktminskning 1,5 kg Höll inte riktigt målet med 2,5 kg/v, men jag får väl tänka som så att jag var sjukskriven förra veckan och kunde inte träna, samt födelsedag onsdag med resturangbesök och gäster med taco-middag i lördags. Men nu är det en ny vecka! Målet denna v är 111 kg. Igår var min man och jag och tränade spinning för första gången sedan i våras. Jobbigt, men skönt att känna att vi är på gång igen! Vi har varit duktiga och gjort ett veckoschema med all mat + träning under veckan. Idag ska vi går promenad, så jag ska snart dra med honom ut i motionsspåret. Min man är också med och tränar. Han behöver inte gå ned så mycket i vikt, men han siktar på att springa halvmara i vår på under 2 h. Annars känns det lite kämpigt. Jobbat första dagen idag sedan semester och 4 v sjukskrivning. Har alltså inte jobbat på 8 v. Trött, och somnade i soffan i eftermiddags. Fysiskt är jag redo att jobba igen, men psykiskt är jag fortfarande ledsen. Jobbigast kommer att vara onsdag och torsdag, då jag kommer att jobba med arbetskamrat som är gravid och bara är 3 v skillnad från vad vi var när jag fick mitt utomkved. Ha det gott alla! :)

    Oj, 2,5 kg per vecka låter som ett väldigt ambitiöst mål (typ vad dom klarar i Biggest Looser där dom har både PT och dietist). 1,5 kg är ju jättebra :)
  • Äldre 9 Sep 20:36
    #7

    Haha, kul att se att det var fler än jag som syndat under helgen. Så länge siffrorna på vågen fortsätter åt rätt håll så tycker åtminstone jag att lite syndande är ok.

  • Äldre 9 Sep 20:38
    #8
    Frea skrev 2013-09-09 13:38:39 följande:
    66,3 kg på vågen. Tror att jag skrev att jag vägde 67 när jag skrev in mig här i gruppen men egentligen stod vågen på 67,3 så det betyder ju ett kg mindre. Det har tyvärr inte blivit alls så mycket motion i veckan som har gått som det borde ha blivit men jag har aktivt undvikt godsaker och försökt ta lite mindre portioner.

    Jag gjorde precis samma sak, avrundade inskrivningsvikten neråt 0,4 kg till närmaste helkilo.
  • Äldre 9 Sep 20:44
    #9

    Vikt idag 86,0 ner 0,7 sen förra veckan (0,8%).

    Egentligen dumt att väga sig direkt efter helgen, men blir ju oftast att man börjar på måndag :)

    Kul att alla går ner! Satsar på att ligga mellan 0,5-1,0 per vecka.

  • Äldre 9 Sep 21:24
    #10
    75an skrev 2013-09-09 20:32:34 följande:

    Oj, 2,5 kg per vecka låter som ett väldigt ambitiöst mål (typ vad dom klarar i Biggest Looser där dom har både PT och dietist). 1,5 kg är ju jättebra :)
    Jo, jag vet, men jag har ju en del att ta på så att säga. Och tänker ta det extremt de första veckorna, sedan kan det gå långsammare. Behöver komma ner till 105 kg, så att vi får chans till ivf.
  • Äldre 10 Sep 01:24
    #11

    -2 för mig den här veckan.
    Ett spinningpass, två löppass och normal mängd mat gjorde susen.
    Min våg är iofs usel, men viktnedgången borde stämma.

  • Äldre 10 Sep 09:31
    #12
    gerkhe skrev 2013-09-10 01:24:09 följande:
    -2 för mig den här veckan.
    Ett spinningpass, två löppass och normal mängd mat gjorde susen.
    Min våg är iofs usel, men viktnedgången borde stämma.
    Wow, vad bra! Duktigt! :)
  • Äldre 10 Sep 12:58
    #13

    Tack! Men i början brukar jag rasa ner i vikt, det är mellan 95->92 som blir den kluriga biten.

Svar på tråden Vecka 1 klar - Hur går det för er?