Kris i relationen - hur fan överleveran?
För 1,5 vecka sedan berättade min sambo att han ville separera. Min värld slogs i spillror. Visst har vi haft det kämpigt ett tag och när vi grälat har de blivit fulare och fulare men att vi hade det så dåligt hade jag ingen aning om. I vilket fall efter två dygn kom han hem och berättade att han inte ville separera utan att det ska bli vi två (tre med vårt barn). Veckan som gått kände jag att vi har lyckats prata mycket med varandra. Vi har tid på familjerådgivningen senare i veckan. Men så idag kommer det fram att han sitter och håller inne med saker för att han är rädd att såra mig! Han säger att han älskar mig men att han stundtals fortfarande vill separera. Själv vill kag inte. Ska till läkaren imorgon och prata om sjukskrivning och ev samtalsterapi. Jag mår så satans dåligt. Är virrig och konstant trött. Han är verkligen en mästare på att hålla inne vad han känner vilket är en del till att vi sitter i sitsen vi gör nu. Hur fan överlever man att någon annan håller i ödet för ens liv? Kan man läka en relation och gå vidare tillsammans? Måste man leva som särbos? För jag vill inte. Jag klarar knappt av tanken på det och att mista sonen varannan vecka. Hur klarar man det?