• flamingo

Vad tror ni? pergotime + äggblåsor

i Onsdags (dag 12) var jag på VUL. En blåsa på knappt 20 mm. På kvällen visade äl-testet nästan full stegring. På torsdagen var stegringen helt borta, testet var blankt. På fredag var tempen 0,4 högre än vanligt och testet blankt. På lördagen var tempen 0,2 högre än vanligt och testet blankt. På söndagen (igår) var testet positivt och äl-sekret., Idag (måndag) var testet positivt på morgonen och tempen som vanligt.

Vad tror ni? Blev det ingen äl av den stora blåsan men nu har en eller flera av de små vuxit till sig och släppt?  

• Svar på tråden Vad tror ni? pergotime + äggblåsor
  • Jag är bara jag

Jga kan inte tänka mig att det inte blev äl av den stora blåsan! Blåsor över 10 mm brukar ytterst sällan tillbakabildas och 20 mm-nä,den äggade garanterat. Vilken dag är svårt säga däremot,jag litar varken på test eller temp för ingen av dem är nån garanti.

• flamingo

Kanske släppte vid två omgångar då? Ökar ju chansen att det tog sig men eftersom läkaren sa att det var flera runt 14-15mm blir man ju nervös...

• Jag är bara jag

Nja,släpper en stor brukar de små försvinna. Det är om det är endast en över 10 den i sig inte brukar försvinna,men har äl skett och man har fler små brukar de försvinna. Hände mig vid IVF-behandling,jag släppte den största och de små blev inget av. Men man vet aldrig,är de jämnlika i stl kan ju fler släppa,men då hade nog läkaren gett sexföbud om han trott på fler än två ägg.

• JoyandBaby

Jag hade 2 blåsor på ca 20 på VUL och hade Ägglossning 2 dagar efter Kan båda ha släppt? Är det någon som VET att det kan hända? Som fått tvillingar då?! Min Gyn sa att det kan hända men det var mest troligt att bara en släppte.

Svar på tråden Vad tror ni? pergotime + äggblåsor