• Anonym (skallebang)

Huvudvärk? sjukskriver du dig?!

När går du hem ifrån jobb pga huvudvärk. En hyfsat vanlig tryckande huvudvärk? Tar en pilla och sover. Eller en huvudvärk som värker vid varje steg du tar, svårt att höja blicken. Minsta ljud får ditt huvud att dunka, en sån huvudvärk där piller inte hjälper? Eller du går inte hem alls för nån huvudvärk?

• Svar på tråden Huvudvärk? sjukskriver du dig?!
  • Meus Veritas

Kan inte gå hem om jag får fruktansvärd huvudvärk då jag jobbar natt och ensam. Så tar en huvudvärkstablett o biter ihop o står ut.

• sasso78

En huvudväk går jag inte hem för, därimot om jag får migrän (som är nåt helt annat) då kan jag inte jobba för då är jag jättedålig och mår illa och kan kräkas tom!

• enanna

Har jag så kraftig migrän att varje steg är som en hammare i skallen överväger jag att gå hem om medicin inte hjälper, annars fortsätter jag jobba oberoende av om det bultar ganska kraftigt eller flimrar lite, skulle jag till exempel ha sådan migrän att jag kräktes av det skulle jag nog också gå hem utan att testa medicin först.

• Doktor mugg

Får jag migrän skulle jag gå hem annars tar jag en Alvedon och jobbar ändå.

• Anonym (l)

vid migrän, ja. vid vanlig, lättare, huvudvärk biter jag ihop.

• Anonym (skallebang)

Jag gick hem idag..hade alternativ två. Jobbar på ett fritids och kände att detta går bara inte...kom hem och somna direkt och sov några timmar. Men nu vet jag att jag kommer förhöras ikväl av sambon. Han är av den sort som jobbar alltid! Han är aldrig hemma, han har jobbat med både bruten arm och maginfluensa. Han tycker att jag är värsta mesen som går hem för "bara" huvudvärk...så bäkla tröttsamt att behöva försvara sig var gpng man är sjuk..vilket inte händer ofta..

• Apopan

Jag har/har haft huvudvärk varje dag, fr.om jag var typ 9år gammal, så det skulle vara om jag fick migrän eller liknande då. I annat fall så är det ju ett normaltillstånd för mig att ha ont i huvudet. Tar nästan aldrig tabletter.

• IsDimma

Det beror på. Huvudvärk som är just bara huvudvärk (hur ont det än gör) går jag inte hem.
    Huvudvärk som ett första steg i en kommande bihåleinflammation och jag går hem så fort jag bara kan eftersom jag vet att jag inom en timme eller två har 40 graders feber och är heltät i ansiktet.
    Men sen när febern gått ner igen så jobbar jag. Jag har jobbat nu sen i onsdags med en sprängande huvudvärk. Får citodon och tar maxdosen på åtta tabletter om dagen men det tar ändå bara bort udden av huvudvärken. Men jag kan för tusan inte vara hemma med "bara" huvudvärk.

• sasso78
    Anonym (skallebang) skrev 2013-09-09 18:14:53 följande:
    Jag gick hem idag..hade alternativ två. Jobbar på ett fritids och kände att detta går bara inte...kom hem och somna direkt och sov några timmar. Men nu vet jag att jag kommer förhöras ikväl av sambon. Han är av den sort som jobbar alltid! Han är aldrig hemma, han har jobbat med både bruten arm och maginfluensa. Han tycker att jag är värsta mesen som går hem för "bara" huvudvärk...så bäkla tröttsamt att behöva försvara sig var gpng man är sjuk..vilket inte händer ofta..
    Det är väl upp till dig och bestämma om du ska jobba eller inte. Det är ju bara du som vet om du orkar eller inte.......
    Så om han väljer att jobba med magsjuka och smitta ner halva jobbet är det upp till han då har han gjort sitt val. Lika så gör du ditt val att du är hemma när du har huvudvärk!
  • myway

Jag jobbat ibland med migrän också. När jag inte har något val. Då proppar jag mig full av maxdos av allt jag får ta. Vanlig huvudvärk har jag aldrig.

Svar på tråden Huvudvärk? sjukskriver du dig?!