• PetulaK

Overall eller jacka+byxa?

Har en son på 3,5 år hemma. Dags för vinterkläder. Förr om åren har vi haft ovetall till honom som primära kläder. Nu funderar jag på jacka och termobyxor. Hur har ni gjort? Erfarenheter?

• Svar på tråden Overall eller jacka+byxa?
  • Grävling 75

Kör overaller som vinterplagg och fleecefodrat regnställ som är tvådelat vid blaskiga dagar. Funkar bra vår och höst när man kan behöva ta av ena eller andra delen vid varmare dagar.

• Anne69

Absolut overall som förstahandsplagg! Sen tycker jag alltid att man också behöver jacka och byxa, tex är jacka bra o ha om man bara ska i o ur bilen osv. Vi brukar köpa riktigt bra overall, men lite billigare och enklare jackor och termobyxor - det är en bra medelväg.

• Loppsan
    Anne69 skrev 2013-10-21 11:17:56 följande:
    Absolut overall som förstahandsplagg! Sen tycker jag alltid att man också behöver jacka och byxa, tex är jacka bra o ha om man bara ska i o ur bilen osv. Vi brukar köpa riktigt bra overall, men lite billigare och enklare jackor och termobyxor - det är en bra medelväg.

Ja det var ett bra tips tycker jag- att köpa ett billigt tvådelat set också. Ska man bara till bil, åka bil, från parkering till galleria tex så känns overall väldigt bökigt och onödigt.
Svar på tråden Overall eller jacka+byxa?