Jag gick på tå när jag var liten..men bara på ena foten. Nu var jag ju 3-4 år så jag vet inte hur det fungerar när man är 10. Jag opererades när jag var liten, de skar alltså ett Z i min hälsena för att den skulle sträckas ut igen. Av erfarenhet så skulle jag vilja säga att du får se till och tvinga din dotter till att stretcha. Nu i vuxen ålder grämer jag mig över att ingen tvingade mig att stretcha. Det är astråkigt att stretcha, men om du kanske gör det med henne, att ni gör det tillsammans?
Så p.g.a att jag inte stretchade så kan jag numera bara ha foten i ca 90 graders vinkel (alltså stå på golvet), jag kan givetvis upp på tå också, men om jag ska upp på hälen så är det inte många grader jag kan få upp foten från golvet.
Vad fasiken ska botoxen vara till?
Hälsenan blir ju kortare och kortare ju mer hon går på tå. Efter min operation fick jag sova med en speciell skena (som var 90 graders vinkel), jag skulle ha speciella skor på mig som gjorde att jag inte kunde gå upp på tå. Sen skulle jag stretcha...
Så snälla, se till att hon stretchar, ta kontakt med nån annan läkare för att få ett andra utlåtande, fråga dem t.ex. om ett "z-snitt" (zäta-snitt), se till att din dotter fixar det här, för hon är inte gammal nog att fixa det själv, hon behöver din hjälp.
Du får gärna PM:a om du vill veta något mer eller så.