• Anonym (aaa)

hjärtklappning efter mat

När jag ätit så ca 15-60 min efteråt får jag hjärtklappning
    Inte jättemycket men det känns, det kan komma en gång eller så sitter det i ett tag, å hjärtat fladdrar på något sätt
    Det händer inte fetr varje måltid, och jag tycker det blir så mer på kvällen om jag ätit.

Nån enstaka gång kan jag få det utan att jag ätit.

Jag hade så jättemycket när jag var gravid, men sedan gick det över, nu ett år senare ung kom det tillbaka

Vill även säga att jag har mycket problem med magkatarr, men det känns inte alls som detta.

Erfarenheter någon?

• Svar på tråden hjärtklappning efter mat
  • SvenGlen

Jag får hjärtklappning av dom ljusgula bitarna i vingummi-påsarna. Hjärtat slår snabbt några gånger och så känns det som att jag inte kan andas in. Men det är direkt efter att jag svalt biten, så det handlar inte om så lång tid efter som du skriver. Det blir inte så av dom andra bitarna. (Jag vet, det låter som att jag driver med dig, men det är inget trollande.)

Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (lika)

Det är vanligt. Googlar man så hittar man mycket info om detta. Jag har likadant fast på mornarna och kan därför inte äta frukost för då orkar jag inte jobba,

• Anonym (aaa)

kan ju va sockret tänker jag ,men det handlar enadst om vanlig mat ex veggobiffar med ris,
    aldrig aldrig när jag äter ex bullar?

• Oroliga mamman

Får jag nästan alltid. Har även på morgonen när jag går upp innan jag ätit. Jag har stora besvär med magkatarr. Har du kollat upp detta? Jag äter omeprazol. ibland kan det bli så. Magsäcken sitter nära hjärtat 

• Anonym (aaa)

jag har magkatarr medicenerar med nexuim , haft magkatarr i 13 år men aldrig hjärtklappning av det
    konstig känsla är det när hjärtat rusar i väg

Svar på tråden hjärtklappning efter mat