• Anonym (Svägerskan)

40 års present?

Min svåger och svägerska fyller 40 i år och i höstas sa de att de ville fira sig själva genom att ihop med familjerna hyra ett hus i Provance i två veckor. Alla skulle givetvis stå för sina egna resor och sin del av huset.

Vi var i väg och hade en fantastiskt trevlig semester. En kväll bjöd jag och min man ut hans bror och fru på en riktig lyxmiddag, som 40 års present. I övrigt åt vi nästan hemma varje kväll och handlade och lagade maten ihop.
    Sedan fick vi en inbjudan till deras 40 års fest och jag blev lite förvånad, trodde de skulle slippa detta. Men vi tackade så klart ja.

Även om vi tyckte vi hade firat dem ordentligt så ville vi ha med något, så klart, så vi köpte två vinglas i den serie de samlar på och ett schysst Amaronevin. Presenten gick på ca 500 spänn.

Jag har i efterhand fått indikationer på att min svägerska tyckte vår present var snål. Många på festen gav övernattningar, spa upplevelser, restaurangpresentkort osv. Så visst, i jämförelse med dem så var vår present billig. Men vi hade ju åkt på resan med dem samt bjudit ut dem på den där väldigt fina restaurangen.

Räcker inte det? Har vi gjort något fel?

• Svar på tråden 40 års present?
  • Anonym (nej)

Nej ni har verkligen inte gjort något fel?!
    Ni har ju redan firat dem och det tycker jag även att dom borde ha nämnt...Nu vet jag inte om dom öppnade presenter framför alla gästerna och tackade var & en, om dom gjorde det så tycker jag dom då borde berättat om er gemensamma resa och den fina middagen som ju faktiskt var en present. 

Du behöver inte alls skämmas! 

Svar på tråden 40 års present?