• Anonym (rädd)

Väntar tredje barnet - är livrädd

Jag fick nyligen reda på att vi väntar vårat tredje barn. Vi har sedan innan en 4-åring och en 2,5-åring, de kommer alltså vara 3 samt 5 år när bebisen föds.

Barnet är planerat men jag är livrädd. Ångar mig nästan?! Undrar vad i hela friden vi gett oss in på. Fixar vi verkligen detta? Får dåligt samvete mot mina fina barn som redan finns, jag som redan är trött och irriterad emellanåt och tycker det är tufft. 

Tillägger att jag just nu dels pluggar heltid (ej distans) samt jobbar 60%. Bor hemma hos svärmor eftersom vi just sålt vår lägenhet (=en himla massa jobb med packning osv) tills  vi får tillträde till vårt nya hus om ett par månader.

Låter jag helt labil? Störd? Vad ska jag göra?! Får panik, vill ju egentligen ha 3 barn men hur gör man? HJÄLP!       

• Svar på tråden Väntar tredje barnet - är livrädd
  • straw2008

Hahahah exakt samma som jag då! Har oxå en 3&5 åring o väntar barn april/maj 2014. Oxå livrädd... Hjälp typ.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (rädd)

Men eller hur?! Jag kände egentligen likadant med nr 2, att herregud hur ska jag fixa 2 stycken osv. Men det gick ju uppenbarligen fint Men 3 barn känns så... Många! Men ja.. Då är jag ju åtminstone inte ensam om dessa knäppa tankar. Jag har BF runt den 19 maj. Var erat också planerat eller en hoppsan?

• straw2008

Nej vad kul vi har kring 8 maj, sen snittas jag på det o då hamnar vi i april (men vet inte datum 100). Vår var högst planerad, vilket låter ännu tokigare men vi vill så hemskt gärna ha stor familj !!

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (rädd)

Jo vi har också planerat för detta, dock blir det sista odågan i denna familj, men ändock Först fick jag en glädjechock, men nu är jag mest rädd. Men det kanske är sunt? För övrigt har jag alltid önskat mig ett majbarn, verkar vara en så perfekt tid på året att få barn på, även rolig månad att fylla år i. Jag älskar maj månad överhuvudtaget faktiskt. 

• Anonym (har tre)

Vi fick vår tredje för 12 dagar sedan. Jag hade också panik i olika stadier av graviditeten. Nu känns det jättebra. Våra är 6 och 4. Det är klart att det kommer att bli jobbigt ibland, men oftast är det ju härligt med barn.  Lycka till!

• straw2008

Tack låter lovande... Skönt att man har alla grejjer dock. Bara vagn som måste införskaffas igen o det är ju bara kul.

I kinamockaskogen.....
  • zeebra

Fick vår tredje i juni och de andra är 3 och 5 år. Bättre syskon skulle ingen kunna önska sig :) de fullkomligt älskar sin lillebror och lägger sig bredvid och pratar och pussar honom. Jag tyckte det var mycket svårare att få ihop vardagen när nr 2 kom.

• Anonym (rädd)

Ja, känns skönt att läsa positivs historier Precis, och framförallt har man ju en erfarenhet och rutin redan på det här med att vara förälder. Dessutom kommer ju mina gå 15-timmars gratis

• straw2008
    Anonym (rädd) skrev 2013-09-11 14:33:27 följande:
    Ja, känns skönt att läsa positivs historier Precis, och framförallt har man ju en erfarenhet och rutin redan på det här med att vara förälder. Dessutom kommer ju mina gå 15-timmars gratis

Varför gratis ? Du menar förskola antar jag ??
    I kinamockaskogen.....
  • Anonym (rädd)

Ja När barnet fyllt tre år börjar den sk allmänna förskolan gälla, och barnet får gå 15 h/vecka gratis Gäller väl hela landet antar jag, eller är det kanske bara vår kommun?

Svar på tråden Väntar tredje barnet - är livrädd