fdf
Jag tycker det är ganska konstigt att man kan bli så nervös över att bara se en person. Men när man ser sin stora idol kanske det inte är så konstigt, speciellt inte när man hör henne sjunga i öronen. Självklart har jag blivit nervös många gånger, men den här gången var det speciellt.Det är juni månad jag var i Stockholm vid Södermalm. Jag hade hörlurar i öronen, lyssnade på min idol Zara Larsson och hennes låt Uncover. Min kompis Hampus ringer till mig och frågar om jag kan komma över och hjälpa honom med att montera ihop ett skrivbord från IKEA, vilket kan vara svårt. Självklart svarade jag! Jag fick då ta tunnelbanan till Östermalm, där Hampus bor. När jag ska gå på tunnelbanan ser jag att den är ganska full, men jag såg en plats bredvid en ganska stor dam med illaluktande andedräkt. Tunnelbanan stannar vid Medborgare platsen där den illaluktande damen stiger av. Det jag hör i mina öron är "That's when we uncover, cover, cover". nya passagerare gick på och då ser jag Zara Larsson komma där. Jag blev helt blyg. Jag såg henne gå mot mig och hon satte sig bredvid mig, där den illaluktande damen suttit. Jag blev helt röd i ansiktet och tittade bara framåt samtidigt som jag hörde "Nobody sees - Nobody knows" jag började skaka. Har nu suttit bredvid henne i ungefär 40 sekunder då jag tappar min telefon på golvet, och mina hörlurar poppar ut. Och låten Uncover spelas på min telefon på högsta volym, Jag fick panik och tänkte "Gräv ner mig" jag var så himla nervös. jag tar upp telefonen och får fram min startmeny där jag har Zara Larsson som bakgrundsbild, hon tittar på mig och ler. Och jag stänger av musiken. Då säger hon "Bra musik smak du har" Jag säger hehe jaa da, med ett leende på läpparna! Hon frågade vart jag skulle, jag ljög och sa att jag skulle hem. Har ingen aning varför jag ljög om det. Då frågade hon om jag inte skulle med och ta en kaffe med hon och hennes kompis. Jag blev helt skakig och börja rodna mer än jag någonsin gjort, men jag lyckades kläcka ur mig ett "Ja varför inte!". Då började vi snacka om allmänna saker som skolan och sånt. Allting slutade med att jag och Zara blev ganska bra vänner. Och att Hampus ringde mig på mobilen stup i kvarten, utan att jag svarde!