Har 3veckors fått en hörselskada pga inbrottslarm??
För att göra en lång historia kort.
Jag, mamman och vår 3veckors bebis besökte ett nytt gym idag och jag stod precis vid dörren (gick inte in i lokalen, men fortf inomhus då det kändes lite kyligt ute) med henne i famnen medans mamman var inne och kollade priser.
Plötsligt går inbrottslarmet/brandlarmet (!??!!!) Riktigt riktigt jävla högt. Bebis ligger i min famn med höger öra, och min hand hinner jag täcka hennes vänstra öra med blixtsnabbt. Pressar rätt hårt med mjuka delen av min handflata och försöker sluta så tätt som möjligt så att ljudet verkligen inte ska nå hennes öra. Försöker rusa ut, men dörren ut är låst och man behöver dra nåt jävla kort. Får hjälp efter ca 20 sek och kommer ut i det tysta.
Mina/mammans öron ringer...men bebis fortsatte sova under hela tiden larmet gick (totalt upplevde bebis ljudet i kanske 30sek). Bebis verkar inte ha ont, hon ler/skrattar som vanligt förutom när hon är hungrig då hon gråter lite och blir lugn sen. Överlag verkar hon inte ha påverkats något överhuvudtaget, men jag ställer frågan ändå då jag (pappan) har en hörselsskada själv pga en arbetsolycka för länge sedan.
Kan vår bebis ha fått en hörselsskada?
Enligt vårdcentralen/barnakuten kan man inte göra några tester nu ändå. H*n fick godkänt vid hörseln.
Vad kan vi göra?
/ Oroliga föräldrar.