Stämma läkare?
Under två år var jag på olika utredningar hos samma läkare. Det var alltid JAG som fick säga vart jag ville bli remitterad eller vilka blodprov jag tyckte behövdes ta. Han hade aldrig några idéer och jag frågade flera gånger om han inte kunde skicka över mig till en annan läkare på samma hälsocentral vilket han vägrade, då enligt honom ingen annan i alla fall kunde hjälpa mig.
I början av 2012 var jag och gjorde olika tester och undersökningar hos neurologen som inte kunde hitta något och dom föreslog därför att läkaren skulle skicka mig vidare till ett special rehab och deras multimodula team. Detta nämnde ALDRIG min läkare för mig utan han sa bara att allt var i sin ordning och att han inte hade några vidare idéer. I början av denna sommaren så tröttnade läkaren på mig och min envishet och bad mig därför byta hälsocentral vilket jag även gjorde.
Denna läkare tyckte att vi skulle skicka mig till special rehab med ett speciellt multimodult team. Efter lite bläddrande i journalen så ser hon att det är 2 olika instanser som tidigare föreslagit detta och hon undrar varför jag inte varit dit. Första gången detta förslag kom upp var alltså i början av förra året. ALDRIG har någon tidigare nämnt detta för mig.
Så nu ska jag få komma till detta team, OM det visar sig att dom kan hjälpa mig, kan jag då stämma min tidigare läkare för att han undanhållit information och inte gett mig den chans till vård som rekommenderades?