• Anonym (:/)

Ser era näsor ut såhär? *Bild* eller är jag sjuk?

Har aldrig kollat i min näsa förut, men när jag gjorde det upptäckte jag att mina näshålor ser helt olika ut. I den ena näsborren är det helt "slätt" eller vad man ska säga. Men i den andra ser det ut som på denna bilden jag hittade på nätet. Bilden visar ju bara en näsborre så jag vet inte om den visar en helt vanlig frisk näsborre eller om den visar en tumör ("bullen" som bilden pekar på) den är från en sida som beskriver vägar in till en hjärnoperation.

Känner mig så dum, men hur ofta kollar folk i näsan? Nu är jag orolig!!!  

• Svar på tråden Ser era näsor ut såhär? *Bild* eller är jag sjuk?

Ingen vänlig själ som vill kolla sin näsa?

• Anonym (Liv)

Hur sjutton kollar man ens in i ens näsborre om man nu inte har gigastora sådana? Är du hypokondriker eller nåt? Du får nog ta och slappna av lite. Tror du alltså att du har näsborrscancer?

Anonym (Liv) skrev 2013-09-12 00:22:03 följande:
    Hur sjutton kollar man ens in i ens näsborre om man nu inte har gigastora sådana? Är du hypokondriker eller nåt? Du får nog ta och slappna av lite. Tror du alltså att du har näsborrscancer?

Jag kände att det var nåt konstigt i näsan, och därför lutade jag huvudet tillbaka och tittade in.

Tack annars för ett trevligt svar från dig, gav asmycket.  
  • Pissenisse

Jag förstår inte hur man kan se in dit.. Även om jag hittar något verktyg att hålla borren öppen så är mina ögon över näsan och inte under... Hur gjorde du?

• Anonym (detaljer)

tycker läpparna ser fina ut

Pissenisse skrev 2013-09-12 00:25:58 följande:
    Jag förstår inte hur man kan se in dit.. Även om jag hittar något verktyg att hålla borren öppen så är mina ögon över näsan och inte under... Hur gjorde du?

Spegel.

Men främst känner jag ju knölen, och det finns tydligen näsborrscancer och detta var en aha upplevelse för mig för jag har inte heller tänkt på hur det ser ut i näsan under hela mitt liv, men det borde väl inte vara olika i de olika näsborrarna tycker man.  
  • Frau Farbissina

Brukar inte gå till såna extremiteter för att hjälpa till men kollade och de är släta. Är du osäker tycker jag att du ska vända dig till sjukvårdsrådgivningen.

Really?
  • Pissenisse

Jag försökte titta men tror att mina näsborrar är lite trängre, jag ser ingen knöl eller kula... Ser dock inte riktigt så långt in så jag kan inte lova att det är slätt heller. Kolla upp det om du är orolig, men ofta kan man se lite olika ut utan att det är konstigt.

Tack, snälla ni är som kollar
    . Jag får väl gå och kolla det kanske.

(tror dock det är nån missuppfattning här för jag har helt normala näsborrar, ganska små, stället måste vara längre ut än ni tror. Typ där folk sätter piercingar i näsan om ni tänker er)

• Anonym (polyper?)

Det kan vara polyper kanske?  Det är en slags godartade tumörer dvs INTE farliga. Man kan få bort dem med cortisonspray, men ibland krävs operation.

De kan försvinna för alltid efter en op, men också vara kroniska.

Min sambo fick operera bort polyper och nu går han då och då på cortisonspray när han känner att de är på väg tillbaka.

Gå till vårdcentralen, de ser direkt om det är det.

• IsDimma

Själv har jag tittat efter hur jag ser ut ofta i näsan. Jag genomgår behandlong för bihåleinflammationer som återkommer hela tiden. Och jag har varit väldigt svullen i särskilt ena näsborren. Men nog om varför jag vet hur jag ser ut just där
    Jag har aldrig sett det som du sett ts och då har jag kollat noga i min egen näsa. Kan du väl få kollat på vc till att börja med

• Anni Me

Är du ofta snuvig ts? Jag var typ jämt förkyld som bebis, det visade sej att jag hade polyper i näsan (helt ofarligt men kan behövas opereras bort) de opererade bort mina polyper när ja var 1 1/2 år.
    Är det ömt? Det kan inte vara en finne eller nåt sånt inne i näsan?

Det var polyper! Var på läkarbesök. Det var inte elakartat, pjuh!

• Frau Farbissina
    Anonym (:/) skrev 2013-09-12 16:52:23 följande:
    Det var polyper! Var på läkarbesök. Det var inte elakartat, pjuh!
    Skönt! Då kan du andas ut.
    Really?
Svar på tråden Ser era näsor ut såhär? *Bild* eller är jag sjuk?