Ms Banana skrev 2013-09-13 11:52:47 följande:
Jag tror vi kommer få senare eftersom mina barn har varit lite sega att komma ut . Vår yngsta kille fick dem tom sätta i gång för han hade inte kommit på bf+14 Dock är alla datum nära enligt ägglossningen skulle vi ha 12 jan ,första ultraljudet den 14 jan och sista ultraljudet 11 jan Har 3 barn 11,7 och 1 så ville ha en i ålder med vår yngsta kille men sen blir det inte fler :) Jag kan nog inte klaga på graviditeten lite illamående i början men det hjälpte med seaband och äta ofta och lite,tröttheten fanns också där men den är borta nu :) Har inga svårare besvär nu tycker jag är ute och går varje dag och mår toppen :D . Läkaren som tog ultraljudet kunde tyvärr inte se könet han ville inte chansa . Känslan säger kille men kan vara fel . Vilket sjukhus ska ni födda på? Vi bor 3 mil från Lund så det är vårt självklara val ,så vi hoppas det inte är fullt [/quote] 4 st, wow! Blir fullt upp för dig då, med både en ettåring och nyfödd

Har kompisar som tänkte likadant, ville ha barnen tätt och det var kanske lite kämpigt i början men nu har de så mycket glädje av varandra. Hoppas mina också kommer ha det, trots ålderskillnad på 6 år. Vi hade eg inga planer på mer än 1 barn från början men det ville sig annorlunda och nu ska det bli sååå mysigt med en liten igen! Jag hade det rätt jobbigt med illamåendet i början, kunde inte äta nåt i princip. Nån frukt, rostat bröd och vatten var vad jag fick i mig om jag hade tur. Och med så lite näring var jag helt slut på energi, snurrig och konstig.. Men v 13 vände det och nu har jag lite foglossning, men tar jag det lugnt så funkar det bra ändå. Så på det stora mår jag bara bra nu

Kan det vara så att de är fullt och de skickar en till ett annat sjukhus? Jag har varit så inställd på Ystad, då det är närmast oss som bor i Sjöbo. Äldsta dottern föddes där och har bara positiva upplevelser från den förlossningen. Förutom en överkäck barnmorska som tjatade om hur bra och lätt det gick under krystvärkarna

Haha, var lite irriterad på henne just i det ögonblicket

Så jag hoppas verkligen inte det är fullt, blev lite nervös nu.. Annars blir Lund det närmaste efter det. Är alla dina barn födda där? Är det ett bra ställe att föda på?
Jo kämpigt lär det bli men har en hjälpsam sambo :)
Tror inte ystad har så mycket förlossningar som Lund,Lund är ett stort sjukhus .
Vi hade tur som var där förra gången för vissa som kom dagen efter fick födda i kristianstad.
Har bara fött 1 gång i Lund bodde i Helsingborg innan .
Var lite jobbigt att det är så mycket patienter barnmorskorna fick springa fram och tillbaka så ibland kände man knappt igen vem som var på rummet ,vet att det inte är deras fel då det egentligen är personalbrist .
I och med jag blev igångsatt fick vi träffa en hel del personal ,kom ditt kl 14 på måndagen och Liam kom 05.23 .
Jag hoppas det är mindre i Januari ,känns lite som förra året var babyboom vilket också märktes .
Jag hade så många planer på att jag skulle ta ett avslappnat bad då det hjälpt innan och röra mig så det gick fortare,men icke.
Fick inte röra mig från sängen då hjärtat dala så fort jag rörde mig , inte kul och ligga i en hård säng med värkar men men vad gör man inte för en liten:)
Jag tycker i helheten att Lund är bra det negativa är att det finns för lite personal och blir lätt rörigt när dem inte hinner med .
Patienthotellet kan jag inte säga så mycket om då vi bara låg där i 4 timmar ,skönt att komma hem till sängen här hemma också .