• flamingo

    Överstimulerad av pergotime 3e gången när jag inte blivit det tidigare?

    Omgång ett av pergotime hade jag en stor blåsa. Omgång 2 av Pergotime hade jag dag 12 en blåsa på nästan 20 och flera runt 14-15. Läkaren sa att jag inte skulle komma in på fler VUL eftersom jag inte blivit överstimulerad på de första två kurerna. Men jag blir orolig, någon som inte blivit överstimulerad de första gångerna men senare?

  • Svar på tråden Överstimulerad av pergotime 3e gången när jag inte blivit det tidigare?
  • linnea83
    flamingo skrev 2013-09-12 11:31:55 följande:
    Omgång ett av pergotime hade jag en stor blåsa. Omgång 2 av Pergotime hade jag dag 12 en blåsa på nästan 20 och flera runt 14-15. Läkaren sa att jag inte skulle komma in på fler VUL eftersom jag inte blivit överstimulerad på de första två kurerna. Men jag blir orolig, någon som inte blivit överstimulerad de första gångerna men senare?
    Ser att det va ett tag sen du skrev detta inlägg men jag svarar iaf =)..
    Jag fick 2 ägg första rundan,3 ägg andra rundan av enkelkur pergotime.Nu 3:e rundan fick jag 5 ägg av halv kur.Alltså en halv tablett i 5 dagar..Nu kommer jag inte få äta pergotime mer eftersom jag svarar FÖR bra på dom..Så visst kan man bli överstimulerad senare,speciellt om man äter pergotime varje cykel..Kanske värt att påpeka att jag har egen äl så åt pergo för att boosta..
  • Xaxxa

    Blev överstimumerad efter första enkel kuren Pergotime fick avbryta andra och ta Primolut nor för att få bort alla follikel cystor i äggstockarna, himla tur att jag vände mig till en gynekolog då min inte lyssnade på mig.

Svar på tråden Överstimulerad av pergotime 3e gången när jag inte blivit det tidigare?