• Anonym (Arbetssökande)

Söker jobb, kan jag skriva så här??

Jag håller på att söker ett butiksjobb, i annonsen står det inget om erfarenhet eller kassavana men ska jag ändå skriva något i stil med "Jag har tyvärr inte någon kassa eller butiksvana, men jag är lätt lärd och vill gärna lära mig" ? (jag har tidigare erfarenhet utav jobb, men inte utav butik)

Vad tycker ni?     

• Svar på tråden Söker jobb, kan jag skriva så här??
  • Birgitta2

Står det inget om att du skall ha kassavana så tycker inte jag att du skall skriva om det. Hade du haft det så absolut skulle du nämna det.

• kaffeamanda

Håller med Birgitta2, och skriv absolut inte "tyvärr" i en ansökan. Däremot är det bra att du skriver att du har lätt att lära saker.

• Anonym (Arbetssökande)

Tack för era svar! Men finns det ingen risk att man "lurar" till sig ett jobb då? Jag menar, dom kanske får för sig att man har kassavana för att man söker ett sånt jobb?? 
    I det jobbet jag tänkt söka står det INGET om kriterier eller liknande jo att man ska gilla att människor typ. Jobbet är på en stor kedja ...

• kaffeamanda
    Anonym (Arbetssökande) skrev 2013-09-12 15:41:58 följande:
    Tack för era svar! Men finns det ingen risk att man "lurar" till sig ett jobb då? Jag menar, dom kanske får för sig att man har kassavana för att man söker ett sånt jobb?? 
    I det jobbet jag tänkt söka står det INGET om kriterier eller liknande jo att man ska gilla att människor typ. Jobbet är på en stor kedja ...
    Nej, du lurar ingen. Skriver du däremot att du har viss kassavana men inte alls har det, då luras du.
  • Birgitta2
    Nej, du lurar ingen. Du kommer få den frågan i en ev. intervju. Och då säger du som det är: Nej, jag har ingen kassavana men lär mig fort.
  • turbansmurfen
    Att utelämna information är inte samma sak som att ljuga.
Svar på tråden Söker jobb, kan jag skriva så här??