• Malvin

singelmamma söker vänner i Gbg :-)

Det skulle vara roligt att träffa andra "enastående" föräldrar som liksom jag har sitt/sina barn på deltid. Hitta på grejer med barnen tillsammans men också umgås tex ta en fika, gå på bio, promenad, gå ute en lördag. då barnet är hos den andre föräldern.

Jag har varit singel o ensam mamma i ett halvår. Under den tiden har jag ordnat o trivs så bra i min nya lägenhet och fått ett nytt, rikare o gladare liv. Jag har en väninna som var i samma sits. Vi var ute mycket, hade mycket gemensamt under den perioden men så träffade hon en kille o är numera störförälskad. Jag glädjs så för hennes skull!! men ärligt känns det lite ensamt nu. Vi är fortfarande mycket goda vänner men..Hon umgås såklart med honom de helgerna vi förut hade ihop..

kanske finns nån som känner igen sig i ensamheten o behovet att vända den tillsammans o hitta på nåt skoj.

• Svar på tråden singelmamma söker vänner i Gbg :-)
  • junismammahannah

Hej, Jag och min sambo har beslutat att gå isär, jag vet att det är rätt beslut men det är ändå väldigt jobbigt. Jag känner ingen som är ensamstående, och jag skulle verkligen vilja prata, träffa någon som är på samma plats i livet. Jag är 26, och har en liten dotter på 14 månader som jag skall ha hela vårdnaden om. Kram Hannah

• Malvin

Hej

Hannah. Jag tar gärna en fika om du vill det

Jag läste lite om föreningen makalösa föräldrar och har ställt lite nyfikna frågor om deras organisation. Väntar på svar. det lät intressant. Föreningens syfte verkar vara bla att tillsammans med andra i samma situation ge varandra stöd, skapa gemenskap/nätverk o ordna aktiviteter. de har en lokalavdelning här i Göteborg. www.makalosa.org  Kanske kan det vara något ?  

• junismammahannah

Hej, det gör jag gärna :) Hade varit fantastiskt att träffa någon i samma situation, mamma gruppen i all ära men där köps det hus, planeras barn nr 2, och gifter sig, känns så långt borta för en själv just nu, haha.. Just nu är jag inte i stan, och kommer nog inte komma hem på en vecka ca, allt är fortfarande så färskt, så jag är hos min mamma, både för mun och dotterns skull, var omöjligt att stanna kvar i lägenheten. Jag ska läsa på lite om föreningen, men jag är absolut på om du skall gå dit (oavsett aktivitet) Vi kan väl fortsätta höras på mail? Min är hannahjuni12@gmail.com Va rädd om dig så länge :)

• Eva86

Hej jag har pricis blivit lämnad av min barns pappa som jag left med i 10år =(

De har varit slut mellan oss nu i två veckor bara och han har redan får känslor för en annan =( 

Vill gärna ha kontakt med andra som sitter i liknade sits

Med vänlig hälsning vilsen mamma    

• felisa

Jag är gärna också med på en fika. MIn man lämnde mig för några månader sedan, och jag har ännu inte kommit i fas med livet igen. Kommer att ha min tvååring på nästan heltid. Ibland kan man slås av ensamhet när alla andra föräldrar runtomkring är två och till synes lyckliga.

• eyelight
    Malvin skrev 2013-09-12 16:13:43 följande:

Det skulle vara roligt att träffa andra "enastående" föräldrar som liksom jag har sitt/sina barn på deltid. Hitta på grejer med barnen tillsammans men också umgås tex ta en fika, gå på bio, promenad, gå ute en lördag. då barnet är hos den andre föräldern.

Jag har varit singel o ensam mamma i ett halvår. Under den tiden har jag ordnat o trivs så bra i min nya lägenhet och fått ett nytt, rikare o gladare liv. Jag har en väninna som var i samma sits. Vi var ute mycket, hade mycket gemensamt under den perioden men så träffade hon en kille o är numera störförälskad. Jag glädjs så för hennes skull!! men ärligt känns det lite ensamt nu. Vi är fortfarande mycket goda vänner men..Hon umgås såklart med honom de helgerna vi förut hade ihop..

kanske finns nån som känner igen sig i ensamheten o behovet att vända den tillsammans o hitta på nåt skoj.

Hej!

Jag är 26 och är ensamstående med min lille pojke på 10 månader. Ska vara mammaledig till den 1 januari så jag ses jättegärna!

Hör gärna av dig malmqvist.kristina@gmail.com
Svar på tråden singelmamma söker vänner i Gbg :-)