• Skogsälva

Treårig flicka - potträning

Hej!
    Min flicka blev tre år i somras. Hon går till dagis med trosor, och påminner de henne så sköter hon kissandet på pottan, men bajsar gör hon i trosorna. Ibland säger hon inte ens till, som att hon inte lider av att vara nerkissad/bajsad.
    Hemma kan hon kissa på pottan om man påminner henne, men det slutar ofta med att hon kissar på sig. Bajsa i pottan vägrar hon. Hon håller sig hellre än att bajsa där. Jag har försökt med mutor men hon förstår inte riktigt, hon är för liten.

Jag upplever också att hon trotsar lite, om jag ber henne kissa/påminner henne så kan hon vägra bara för att sätta sig på tvären...
    Hon kan också kissa på golvet. Hon känner liksom inte att hon är kissnödig.

Samtidigt vill man inte backa och börja med blöjor igen.

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Treårig flicka - potträning
  • skogsvitter

Om hon får sitta på toaletten då? Jag skulle nog skippa pottan om hon är så pass stor. Sedan tror jag nog att det handlar mer om trots än att hon inte förstår, eller har hon svårt med språket?

• Susanne1964

Hej!

Jag är mamma av tre barn, och jag hade massiva problem när det kom till toalett-biten av mina två första barn, det kändes precis som du säger att de inte led det minsta av att bajsa/kissa på sig. När det var dags för tredje barnet fick jag tips av en väninna att köpa en guide som hon hade använt. 

Det kändes nästan löjligt, men det fungerade bättre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig. Jag föreställer mig att den är mer inriktad mot barn innan två års åldern, men jag kan inte se varför det inte skulle funka för någon äldre. Om du känner att det skulle vara till någon hjälp kan jag linka den till dig!

Man får titta igenom en liten informationsfilm innan man kan beställa produkten. Vad du än bestämmer dig för så lycka till! Pott-träning kan alltid vara mer omständigt än vad man tror ;)

Produktlinken:
    e0e27x69053sey6kw3yo3r0nco.hop.clickbank.net/ 

• Skogsälva

Tack för tips!

Jag tror det handlar mer om trots än nåt annat. Hon måste bara bestämma sig.

I helgen hände det faktiskt, hon gjorde nr 2... Med mycket förvånat ansiktsuttryck! Men hon verkade inte rädd, och vi berömde såklart och gav russin som belöning. Hon såg otroligt stolt och glad ut. Så jag hoppas det ska ge mersmak, haha....

Vi har ofta blöjor när vi går ut på stan eller åker hem till folk, för det blir så jobbigt om en olycka skulle ske. Men hemma och på dagis är det trosor som gäller. 

Svar på tråden Treårig flicka - potträning