• Jau02

Bli tillsammans med sin tremänning

Jag vet att det redan finns några trådar om just att bli tillsammans med sin tremänning, men jag har en fråga.
    Finns det någon där ute som är tillsammans med sin tremänning och det har fungerat bra? HUR tog er familj det? Hur tar man upp något sånt med sin familj?

Jag har nämligen börjat träffa min tremänning, och både jag och han känner att vi vill vara med varandra. Vi har dessutom berättat detta för några av våra kompisar och dom tycker inte det är konstigt.

Undrar alltså om det är någon som är/har varit i samma situation och just tagit upp det för familjen!

Är på något sätt väldigt rädd för hur familjen skulle ta det.... 

• Svar på tråden Bli tillsammans med sin tremänning
  • Rövhaka
    Gizmo skrev 2013-09-13 08:35:10 följande:
    Vad är tremänning?
    Haha det här svaret säger väl allt TS? Är människorna i din närhet normala så lär de inte bry sig ett skit! Och om någon nu gör det, vad spelar det för roll? Så länge som ni är lyckliga tillsammans :)
  • Andersson9999

Beror väl på vilket etniskt ursprung du har. Som svensk är det inte normalt.

• Eisa

Skulle kännas lätt inavel så nej det skulle jag inte vilja vara.

• Mint
    Gizmo skrev 2013-09-13 08:35:10 följande:
    Vad är tremänning?
    Det är samma sak som nästkusin.

I min släkt skulle det definitivt bli konstig stämning.
  • Solstråle00001

Jag var tvungen att googla på tremänning. Du menar alltså syssling dvs era föräldrar är kusiner. Tycker att det är nära släkt men alla gör som de skälva känner för. Man får ju gifta sig med sin kusin tom..

• Jau02

Nej, det är inte min syssling utan min sysslings barn.

Jag förstår att det för vissa är konstigt, och känns nära, men vi har inte väst upp med varandra och vi  visste inte om varandra förrän nu i somras då vi har en så fruktansvärt stor släkt. 

Svar på tråden Bli tillsammans med sin tremänning