• Akvelina88

Baby Active, bästa barnvagnen!!!

Vill verkligen rekomendera barnvagnsmärket "baby active"! Vi har en dotter som är född i februari -13. I januari bestämde vi oss för att göra det roligaste inköpet; barnvagn! Vi visste direkt att vi ville ha en bra, lätt vagn till bra pris. Efter att ha kollat runt på internet hittade vi barnvagnnu.se. Vi åkte till butiken som ligger i en villa i Sollentuna, Stockholm. Mannen som äger butiken är asskön och supertrevlig! Vi tittade på dom olika modellerna och fastnade för en "elipso". Vagnarna är lika snygga som bugaboo, fast lättare och mycket billigare! Dom håller eu-standard och går inte sönder. Hjulen funkar både i stan, på grus och gräs. Vi fick vagnen med både ligg-och sittdel, skötväska, regnskydd, myggnät och vinterhandskar För 4000 kr!! Jag rekomenderar babyactive-vagn till alla!! Vi kunde inte vara mer nöjda :)

• Svar på tråden Baby Active, bästa barnvagnen!!!
  • RöttÄrSött

Är det ett skämt? Jag är glad att han har EN nöjd kund isåfall med tanke på alla trådar som varnar för honom

• Lunalej

Tycker hemsidan är så sjukt oproffsig! 

• Akvelina88

Nej, inget skämt! Visste inte att folk varnat om honom.. Håller med om att hemsidan är rörig, men vagnen är som sagt jättebra!

• Lunalej
    Akvelina88 skrev 2013-09-12 22:50:18 följande:
    Nej, inget skämt! Visste inte att folk varnat om honom.. Håller med om att hemsidan är rörig, men vagnen är som sagt jättebra!
    Fint att du är nöjd
  • zbaby

Usch, vi var där och kollade för några år sedan till vårt första barn. Skrev ett långt inlägg här efter det och varnade för dem..
    Fick gå ned i en sunkig källare som luktade rök med en äcklig gubbe som hela tiden kom med spydiga sexrelaterade kommentarer till min sambo. (Svärmor var också med)
    Kunde inte gå därifrån fort nog!!
    Hemskt!!

• Akvelina88

Haha :) Jag tycker gubben är asskön! Dock väldigt speciell, Och kanske inte en "typisk" vagnförsäljare. Det är ju trots allt vagnen som ska hålla måttet, och det gör hans vagnar!

• MrsC74

Inte så många som håller med dig använder kvalitén på vagnarna.
    Min syster köpte där. Hjulet ramlade av i en rulltrappa och det höll på gå riktigt illa.

Gubben se sjukt otrevlig och de fick inga pengar tillbaka. Fick köpa en ny vagn på ett annat ställe.

• Cmittliv

Vi köpte oxå vagn hos honom och tycker som TS att snubben var asskön och vagnen var riktigt bra!

Kanske inte bästa sidan eller "lokalen" men vagnen håller måttet.

• Akvelina88

Som sagt, det är vagnarna som är jäkligt bra! Sen tycker alla olika lite eller mycket om människor, lokaler och hemsidor. Hjulen går att ta av om man tex ska lägga vagnen i bilen. Sen måste man klicka fast hjulet ordentligt. Kanske var det inte ditsatt ordentligt då det ramlade av i rulltrappan. Det kan ju hända även den bästa. Eller så var just den vagnen dålig. Jag och min sambo var otroligt kräsna när det kom till vagn. Vi tittade på alla modeller länge och väl, läste papper att dom var godkända i alla test osv. Kan hursomhelst verkligen rekomendera dom! Billiga och bra :)

• MrsC74

Jobbar du där eller ? Det är inte första gången som gubben själv startar trådar nämligen om hur bra det är.

• Akvelina88

Nej, jag jobbar inte där! Ville bara dela med mig av min positiva upplevelse och rekomendera vagnen. Jag är inte världens mest aktiva medlem så visste inte att det fanns disskusioner om vagnarna sen innan. Om han startat egna trådar är det ju sjukt patetiskt. Men hur han är/ser ut skiter jag i. Vagnarna är iallafall bra!:)

• JENNYochmicke

hej jag å min pojkvän är suppernöjda med barnvagnen vi köpte hos baby active Glad.

å till er som klagar på att gubben  är oförskämd så kan ja bara säga tvärtom han e as skön med rolig humor.Så de så. Vi rekomenderar starkt att köpa barnvagnarna från baby active billiga å braTungan ute

• pevose

Tack för alla goda omdömmen. Det är faktiskt så att BabyActive och Emmaljunga i Polen är dom enda två fabrikerna med t ex ISO certifikat. Vi har tillverkat vagnar av hör tekniskt och kvalitativt till dom främstat sedan 1980 och är ledande i denna bransch. Kina och Polen är i huvudsak dom enda länder idag som tillverkar barnvagnar och där är dom vagnar som tullverkas i Polen i Europa av högre kvalitet anser dom flesta med oss. Än en gång tack för all vänligheter och goda omdömmen. Om någon kommit snett med oss ber vi om ursäkt för detta då vi så långt det överguvudtaget är möjligt går kunder till mötes och ordnar upp ev problem vare sig det är en bagatell eller ett större problem. Vi är glada över att vi har så få problem med våra vagnar och vi gläder oss återigen och tackar för de erkännanden som kommer oss till del.
    BabyActive står för kvalitet, fakta inte reklam.
    En God Jul och ett Gott Nytt År önskar vi alla.
    PS Vi röker överhuvutaget inte smile.

• Gäst1340

Läste deras annons nyss på blocket om barnvagnar... Jag är inte imponerad pga jag läste deras annons för 6-8 månader sedan igen och står samma text "Nedläggnings rea, ska flytta till större lokaler nära Sthlm C" etc.. Hur långt tid ska en flytt ta? Jag åkte förbi med mannen för någon månad sedan för att kolla vagnar, mannen såg att det såldes från huset/garaget och vände direkt och åkte hem. Inte värt att åka dit för att sedan se att man ska in i någons (vad det ser ut som) hem. De har säkert skitbra vagnar, men jag skulle iaf ALDRIG gå in där. Väntar på deras butik i Sthlm C som förövrigt känns som en lögn för att locka kunder. Exagt som påståendet i blocketannonsen om att de håller till i en hyresfri egen fastighet. Skriv att det är en villa istället. Och att skyltarna är 10x10cm stora så man får fråga båtfirman en bit bort var ni ligger... Nää, gillar inte detta.

• margurite124

Ja, man kan verkligen undra hur länge en person väntar med att flytta in i sina nya (fina ?) lokaler. Är faktiskt lite nyfiken på var lokalen ska va som man kan handla vagnar i sen. Trots att jag nu handlat en begagnad. Jag och min mamma var där för att titta. . Min mamma tyckte det var konstigt att det inte FANNs så billiga vagnar som man tror när man läser på Blocket.

Vi åkte dit för vi trodde vi kunde köpa en vagn till min väntade bebis för 995:- men han sa att dom var slut, Man kan undra om dom funnits.  Han ville visa en annan vagn som fyra gånger så dyr ! Åkte besvikna därifrån, men hittade sedan en bra vagn för 2695;-  i en riktig baby-affär i Solna. den hette Fritidsportalen, riktigt trevlig försäljare. Rekommenderas !

• john456

En gång när vi skulle av tunnelbanan fällde fanskapet ihop sig mitt i dörren! Vill varna alla för dessa farliga vagnar!

• MrsC74
    john456 skrev 2014-09-09 00:37:25 följande:

En gång när vi skulle av tunnelbanan fällde fanskapet ihop sig mitt i dörren! Vill varna alla för dessa farliga vagnar!

Ja som när hjulet ramlade av på min systers vagn. Mitt i rulltrappan.

Skitvagnar !!
  • Mocke

Hej,
    Gubben som äger baby active eller baby expo som det också heter är världens otrevligaste människa! Fattar inte att en del tycker han är "asskön"!!
    Vi köpte en skitvagn som skakar och han skitgubben tycker det är helt normalt!
    Han var redan anmäld sen tidigare för försäljning av livsfarliga barnvagnar enligt konsumentverket. Tyvärr visste vi allt detta efter att vi köpt av honom. Vi är nu tvunga att köpa en ny barnvagn, men denna gång från en riktig professionell butik...

Hans vagnar står i en smutsig källare och bli inte förvånade om han bemöter er i smutsiga pyjamas! Avråder er starkt! 

• MrsC74
    Mocke skrev 2015-08-24 15:11:51 följande:

Hej,
    Gubben som äger baby active eller baby expo som det också heter är världens otrevligaste människa! Fattar inte att en del tycker han är "asskön"!!
    Vi köpte en skitvagn som skakar och han skitgubben tycker det är helt normalt!
    Han var redan anmäld sen tidigare för försäljning av livsfarliga barnvagnar enligt konsumentverket. Tyvärr visste vi allt detta efter att vi köpt av honom. Vi är nu tvunga att köpa en ny barnvagn, men denna gång från en riktig professionell butik...

Hans vagnar står i en smutsig källare och bli inte förvånade om han bemöter er i smutsiga pyjamas! Avråder er starkt! 

Stört
Svar på tråden Baby Active, bästa barnvagnen!!!