• Anonym (3 barnsmamma)

Hjälp!

Finns det fler som jag? Som inte har någon sexlust alls?
    Det känns som att vårt förhållande är på en skör tråd nu.

Vi har 3-barn i åldrarna 3.5, 2 och 7 veckor.

Jag orkar verkligen inte ha sex och min sambo förstår inte alls hur man inte kan vara kåt.
    När alla tre ugnar väl sover, ja då vill jag också bara sova!! Är det så konstigt? Är det mig det är fel på? Bör jag försöka skräpa till mig omgående?

Jag erbjuder honom det jag orkar, dvs avsugningar. Men det duger inte!!' :(
    Hur ska man räcka till alla?

• Svar på tråden Hjälp!
  • Anders 386

Har ingen lösning på problemet, men vill bara påpeka att det troligen inte är fel på någon av er. Men ni har ett problem som på sikt kan förstöra förhållandet. Men ni är i gott sällskap, många som har det så här. Ofta blir det nog bättre med tiden, men det är en klen tröst när man sitter i smeten..

• Anonym (Gbg)

Är trebarnspappa... Nog för att två av dom är vuxna nu. Men hur konstigt det än låter så är det normalt... Kvinnors sexlust minskar under småbarnstiden pga av att ni prioriterar barnen under den tiden  och vi killar fattar inte det pga av att vi inte alltid tar samma ansvar. 
    Men å andra sidan så kanske ni inte är så tydliga att förklara det för "oss" Sätt dig ner och skriv ner vad du gör under en dag och förklara det för honom å tal om att det är därför du inte har lust.

Ett annat tips är att hitta en barnvakt så ni kommer i väg en helg och bara får ta hand om varandra, behöver inte betyda att ni skall ha sex 24/7 utan det stärker erat förhållande där ni/du får ett andrum, alt att han tar barnen en helg och du åker i väg för att få en paus... 

Din lust/kåthet kommer tillbaka sen när barnen blir lite äldre... Hoppas bara att han förstår och hänger kvar till dess om han är en förstående kille? 

Ett tips bara....     

• Anonym (3 barnsmamma)

Jag känner mig som världens sämsta sambo och min sambo är i sin tur helt världelös på att prata om problemet.

Enligt honom är det dessutom bara jag som har problem.

• Anonym (Gbg)
    Anonym (3 barnsmamma) skrev 2013-09-13 10:31:57 följande:
    Jag känner mig som världens sämsta sambo och min sambo är i sin tur helt världelös på att prata om problemet.

Enligt honom är det dessutom bara jag som har problem.

Då har du ett problem som bara du kan lösa, ingen av oss här på FL kan hjälpa dig med det!
  • punx4life

det är nog ett väldigt vanligt problem...
    hemma hos oss är det nästan likadant ( - avsugningar och min fru kan inte se att det är ett problem).
    det svåra är att jag kan intellektuellt förstå att hon inte vill på grund av hormoner, biologi och trötthet men känslomässigt kan jag inte förstå det alls...

och sedan så är det ju så för väldigt många av oss män att det inte spelar så stor roll vad som händer runt omkring i livet eller hur trötta vi är, vi vill ha sex ändå...

men för mig skulle det nog hjälpa om min fru ville/kunde prata med mig om det, och om jag kunde få känslan av att hon skulle vilja vara med mig även om omständigheterna gör att det inte fungerar...

hoppas detta kanske kan hjälpa dig lite i alla fall...

• Anonym (3 barnsmamma)

Jag förstår att ingen här kan hjälpa mig! Men tack för tipsen.

Jag känner mig bara så ledsen och ville nog mest höra att det finns fler som mig/oss..

Svar på tråden Hjälp!