• Webbredaktör Annelie

    Hjälp med era bästa boktips!

    Jag skulle vilja ha hjälp med tips på era bästa boktips för barn i alla åldrar. Från första pekboken till den lite mer avancerade högläsningsboken.

    Berätta vad boken heter och vem som skrivit den. Varför är den så bra och uppskattad hemma hos er. Ta gärna en bild på omslaget eller när ni har en mysig läs stund.

    (Du vet väl att att med Familjelivs nya forumapp för Iphone kan du posta bilder i forumet direkt med mobilen, har du instagram, tagga lässtunden med @familjelivse och skriv in samma info som ovan)

    När jag fått lite hjälp av er, de bästa vardagsexperterna gör vi ett bildspel och tipsar andra om bokfavoriterna!

    /Annelie

  • Svar på tråden Hjälp med era bästa boktips!
  • RaggeBerra

    Helt klart "Munken som sålde sin Ferrari" jag har läst den för mitt barn (8år) han älskar den. Boken har hjälpt relationen till livet..

  • LadyViolette

    Jag älskade "godnatt Mr Tom" och "sotarpojken" när jag själv var lite, runt 11-12 kanske. Väldigt bra högläsningsböcker

  • Flickan och kråkan

    Böckerna om Sandvargen av Åsa Lind (cirka 5 år och uppåt ett par år).Underbara kapitelböcker att högläsa.

    Böckerna om den lilla grisen Benny av Barbro Lindgren (2-3 år)

    Böckerna om Gittan  av Pija Lindenbaum (cirka 4 år) 

  • Mälaröbo

    Hela serien om Tam draktränaren var fantastisk! Körde högläsning för HELA familjen inkl maken och ingen kunde få nog!

  • Webbredaktör Annelie

    Tack för härliga tips! Glöm inte att berätta vad det är som gör dem så bra och gärna kort vad de handlar om så blir det lättare för andra som inte läst att bli inspirerade!
    /a

  • tobiq

    Böckerna om katten Snurran är hysteriskt roliga, hon är ilsk och tuff och självgod och barnen kan väldigt lätt relatera till att bara vilja äta ketchup eller bråka om cyklarna på dagis eller vägra ta på sin en ful overall;)

Svar på tråden Hjälp med era bästa boktips!