otrevlig barnmorska på Nora vårdcentral
Hej
Är det någon mer som upplevt en otrevlig barnmorska på Noras vårdcentral. Jag ringde idag för att skriva in mig, hade nyligen ett missfall men blev gravid igen på en gång är nu i vecka 8+4.så jag var ganska ängslig och rädd nu med den nya graviditeten
Har nyligen flyttat hit så det är inte barnmorskan jag haft förut som var trevlig. Jag har sjukvårdsrädsla vilket min förra BM skrev förra veckan innan jag flyttade hit.
Men den BM jag pratade med ute i Nora var hemskt otrevlig, nästan skrek till " drick och rök nu inte över helgen" hon ifrågasatte allt jag sa och jag började gråta under telefon samtalet. Vet inte om jag kommer att kunna gå dit nästa vecka pgr av min sjukvårds rädsla ( är yngefär som folk som är rädda för tandläkaren fast jag är rädd för läkare sjuksköterskor mm)
Har en son sen tidigare där BM var hemsk dålig och lyssnade inte på oss eller tog mina symptom på allvar vilket ledde till att han föddes tillväxt hämmad och sjuk i vecka 38. Vi fick vara kvar på sjukhuset i 8 veckor.
Känns som denna BM är likadan som den som tog hand om oss under vår sons graviditet. Jag är livrädd. Nora är en liten stad 6 000per bor här finns det någon annan som haft en BM som varit bra på vårdcentralen i Nora. Kan man gå på vårdcentralen i Örebro fast jag bor i Nora ? någon som vet