• More

MVC i vecka 20?

Jag är i vecka 20 och går på Sundbybergs mödravård. Har läst på många ställen att man får tid hos barnmorskan i vecka 20, men här har man inte tid förrän i v 25.  Undrar lite bara eftersom det står att det är i denna vecka man får moderskapsintyget osv. 

Har ni (som kommit till v 20) haft tid i denna vecka?

• Svar på tråden MVC i vecka 20?
  • TTs mammi

Hej jag är gravid med mitt 3dje barn i vecka 22 jag har aldrig fått en tid i vecka 20 till mvc inte heller nu. I vecka 24-25 har det alltid varit o kommer även vara så nu :) Sist jag var där var i vecka 12 

• Tjockisbullen2012

Är det din första graviditet? För i så fall kommer du få gå på vecka 20 gruppen. Där flera mammor träffar en barnmorskan tillsammans. Man går igenom frågor och barnmorskan går igenom olika områden osv. Förutom de så är de nog inget förrän i vecka 25 om jag inte minns helt fel. Vill du verkligen träffa barnmorskan tidigare går de nog också om du ber om det. Jag fick en tid i vecka 16 bara för att jag var orolig och kände att det skulle vara bra för mig. :)

• caaroline

Jag tror det är olika i löika landsting, här finns det inget "vecka 20 gruppen" som man får gå på, jag blev inte erbjuden det iallafall. Jag var hos bm i v.11 om ja minns rätt, gången efter det var v.24 och sedan blev det tätare och tätare mellan besöken.

• Tjockisbullen2012

Kanske skulle nämna att detta gäller just Sundbybergs mödravård! Jag fick barn 2012 och min vän som fick barn i juni i år gick också i vecka 20 gruppen (i Sundbyberg) så jag gissar på att det är något som ingår i Sundbybergs "program". Med detta borde du fått information om på inskrivningen?

• EJai

Jag skall på besök i v20 är mitt tredje barn. Dem tycker ett besök strax efter rul är bra. Sen är nästa besök v24

• More

Tack för era svar! Jo, jag fick reda på att det var gruppträff i v 20 men läste på så många ställen på Internet att v 20 var ett "standardbesök" med barnmorska, då man fick intygen osv.. Men det verkar som att det är olika på olika ställen. 

• sandratjejen

Jag är i v 13 nu.

På min mvc får vi rul v18 och sedan ska vi inte tillbaka förs än i v 25.

Så kanske är olika men där finns de inga träffar i v 20.

Vi har redan bokat in rul och nästa vid v 25 :)

Svar på tråden MVC i vecka 20?