• Frau Farbissina

När får jag min skatteåterbäring?

Ska fatta mig kort. Jag är invandrare som jobbar och betalar skatt. Enligt vissa betalar vi inte skatt utan får allt gratis. Så nu undrar jag hur jag ska göra för att få mina skattepengar tillbaka. Det borde bli en hel del eftersom jag har jobbat sen jag var 18. Ska man vända sig direkt till SKV och kräva dem tillbaks?

Really?
  • Svar på tråden När får jag min skatteåterbäring?
  • Petrol

Du får lämna in en ansökan till SDs partikassa. Din ansökan kommer att behandlas om mellan 1 till femtioelva veckor, garanterat inte innan nästa val iallafall.

Tack för visat intresse!

• Frau Farbissina
    Tonårsmamman1 skrev 2013-09-13 22:21:59 följande:
    Skojar du? En invandrare som arbetat sedan 18-års ålder och dessutom betalat skatt? Finns sådana?
    Ja och jag känner mig lurad!
    Jag "tvingas" fortfarande jobba.
    Det är skandal!
    Really?
  • Tonårsmamman1
    Frau Farbissina skrev 2013-09-13 22:33:25 följande:
    Ja och jag känner mig lurad!
    Jag "tvingas" fortfarande jobba.
    Det är skandal!
    Det är verkligen skandal. Jag har läst här på FL (då måste det ju vara sant) att man som invandrare får 22 000 kr i månaden utan att behöva göra något.
  • sextiotalist

trodde du att du skulle få skattepengarna, ha, inbilla dig, här jag yrkesarbetat sedan jag tog mitt första andetag och betalt skatt i hela mitt liv och inte får jag något alls.

Och du endast arbetat sedan du var 18, du ska ha klart för dig, jag står före dig i kön

/Anonym upprörd skattebetalare Skål   

• Petrol
    sextiotalist skrev 2013-09-13 22:46:59 följande:
    trodde du att du skulle få skattepengarna, ha, inbilla dig, här jag yrkesarbetat sedan jag tog mitt första andetag och betalt skatt i hela mitt liv och inte får jag något alls.

Och du endast arbetat sedan du var 18, du ska ha klart för dig, jag står före dig i kön

/Anonym upprörd skattebetalare Skål   
    Som den pur äktsvensk jag antar (och hoppas) att du är så har du dock inga rättigheter i det här landet utan du får allt fortsätta gno ihop de få slantar du kan. TS däremot borde kunna få ut en hel del, tänk bara på alla retroaktiva bidrag som kan komma flygande om det nu skulle bli något krångel med återbäringen!
  • Uniqie
    Frau Farbissina skrev 2013-09-13 22:07:07 följande:
    Ska fatta mig kort. Jag är invandrare som jobbar och betalar skatt. Enligt vissa betalar vi inte skatt utan får allt gratis. Så nu undrar jag hur jag ska göra för att få mina skattepengar tillbaka. Det borde bli en hel del eftersom jag har jobbat sen jag var 18. Ska man vända sig direkt till SKV och kräva dem tillbaks?
  • Frau Farbissina

Ooooh! Bidrag också?!? Shit! Jag kommer att bli rik!

Petrol skrev 2013-09-13 22:50:52 följande:
    Som den pur äktsvensk jag antar (och hoppas) att du är så har du dock inga rättigheter i det här landet utan du får allt fortsätta gno ihop de få slantar du kan. TS däremot borde kunna få ut en hel del, tänk bara på alla retroaktiva bidrag som kan komma flygande om det nu skulle bli något krångel med återbäringen!

Really?
  • Tonårsmamman1
    Frau Farbissina skrev 2013-09-13 23:10:16 följande:
    Glöm inte alla sjukhus- och tandläkarbesök du gjort. Det är också gratis för invandrare, så de pengarna borde du också försöka få tillbaka. 
  • Frau Farbissina

Nä!

Tonårsmamman1 skrev 2013-09-13 23:14:14 följande:
    Glöm inte alla sjukhus- och tandläkarbesök du gjort. Det är också gratis för invandrare, så de pengarna borde du också försöka få tillbaka. 

Really?
  • Petrol
    Frau Farbissina skrev 2013-09-13 23:10:16 följande:
    Bara o hämta hit familjen vet ja! Glöm inte farmor och farfar!
  • Frau Farbissina

De är avlidna.

Petrol skrev 2013-09-13 23:31:25 följande:

Petrol skrev 2013-09-13 23:31:25 följande:

Really?
Svar på tråden När får jag min skatteåterbäring?