Utmattningssyndrom - återfall!
I maj kom sammanbrottet, en panikångestattack utan dess like. Hade under våren börjat få konstiga symptom som otrolig trötthet, hjärtklappning, halsbränna, tryck över bröstet, yrsel, tunnelseende, sus i öronen och ont i leder. Valde att inte bry mig om kroppens varningssignaler och fortsatte som vanligt. Jobbade heltid, pendlade över två timmar till och från jobbet, små barn hemma och en man som jobbade skift. Livet gick i 180, inte kunde jag vara sjuk!
Tog kontakt med läkare och blev omedelbart sjukskriven på heltid, sommaren kom och jag mådde bättre och bättre. I slutet av augusti kände jag mig frisk igen och valde (efter läkarens påtryckning) att börja jobba så smått på 25%. Två dagar gick innan symptomen började komma smygandes. Efter att åkt till och från arbetet och två timmars jobb somnade jag nästan stående så fort jag kom hem, två timmars sömn blev obligatoriskt efter jobbet. Efter 14 dagar var det dags läkarbesök och då fick jag träffa en ny läkare. Denne läkare sjukskrev mig igen på heltid och nu sitter jag här hemma; modfälld, besviken och med en känsla av att vara totalt värdelös!
Hur kommer man tillbaka? Älskar mitt jobb och vill så gärna komma tillbaka till arbetsplatsen igen. Finns det någon här som varit med om liknande? Någon som är i samma sitts som jag, eller som faktiskt har lyckats att bli frisk?