• Anonym (känslig?)

överreagerar jag?

Jag har ett bonusbarn på 5,5 år och två egna på 5 år och 6 år. Dessutom e jag höggravid just nu med vårt gemensamma barn. 

Min sambo  vill gärna fatta beslut som gynnar hans son som dock blir orättvist och då går jag in och  påtalar det så att det blir rättvist. Min sambo tycker dock att jag bestämmer för mkt då.

Bonusen har ett flertal gånger hotat mina barn om att han ska döda dem och jag tycker vi ska göra något drastiskt åt detta för jag tycker det e långt över gränsen. Bonusen har en hel del problem och är inte den lättaste att hantera. Troligtvis någon sorts diagnos även hans föräldrar tror så . 

Jag vill skydda mina barn såklart och tycker att vi kanske ska kontakta bup eller något för att hjälpa bonusen hantera sina känslor och frustration.  Minsta negativt om bonusen så sparkar pappa bakut vilket gör det svårt.

Rörigt inlägg förlåt

• Svar på tråden överreagerar jag?
  • Marina80

Min äldsta son är snart 5 år. Han har också några gånger (tyvärr) sagt det till några av hans kompisar.

Vi föräldrar och pedagogerna på förskolan har lugnt pratat igenom det med min son och förklarat varför man inte skall säga så.

Verkar ha fungerar bra. Men då har jag pratat med honom några gånger till för att barn glömmer lätt

Tror inte riktigt dom förstår vad dom säger när dom är så små. Det är nog mest reaktionen på det dom säger dom är intresserade av.

Att dra igång en utredning bara för det tycker jag känns som lite överkurs.

Det är inte konstigt att han är jobbig nu med ett nytt syskon på väg. Han kanske bara behöver mycket extra omsorg och uppmärksamhet en period.

Däremot skall ni absolut prata med honom om varför man inte skall säga "Jag skall döda dig" till andra.

Svar på tråden överreagerar jag?