Hur ser er Budget ut?

Såhär ser min Budget ut. Vore intressant att se hur er Budget ser ut. Appen heter Lyxfällan och för att kunna använda sig av lyxfällan appen så måste ni även ha ett konto på appen "sparakvittot", vilket är en väldigt bra app.

Man behöver inte ha ett konto på sparakvittot.se! Det är helt frivilligt.
#2 bra, då var det löst. :)
Apptokig som jag är så laddar jag ned den och kollar och återkommer sedan med vad jag tyckte.
Nu har jag testat (ska testa en vecka) och vill bara skriva i mina "first impressions". Jag skriver tre delar.
Lyxfällan-appen ensam:
Bra saker med appen: Man kan planera ekonomin med stora, breda penseldrag. Man får en bra, basic översikt.
Dåliga saker med appen: Den använder bara 1000-lappar och 500-lappar. Man kan inte ändra eller lägga till kategorier. Man kan inte göra någonting med den utom att dra pengar till de olika kategorierna.
Slutsats: Man skulle göra om den så den visade 20-lappar och 10-kronor istället och göra lite kategorier som passar en lågstadieelev, så hade man en bra app för att lära barnen hantera sina pengar. Då skulle den i alla fall fylla ett riktigt syfte.
Sparakvittot ensam:
Bra saker: OM affären man handlar i är ansluten så ar det bra att man slipper hålla på med kvitton. Kan vara bra att ha sina kvitton samlade på samma ställe. Man får trevlig statistik på var man handlat och för hur mycket.
Dåliga saker: Finns säkert, men har inte hunnit komma på något än. Skulle väl vara för att nästan inga affärer är anslutna.
Slutsats: Om man vill spara ett foto på sina kvitton och ha lite statistik på sina inköp så är den toppen.
Samverkan mellan Lyxfällan-appen och Spara kvittot-appen:
Bra saker: När man använder båda så börjar lyxfällan-appen att bete sig som en budgetapp istället för ett planeringsverktyg.
Dåliga saker: inga, direkt. De båda apparna tillsammans gör det de säger att de ska göra.
Slutsats: Lyxfällan-appen är tämligen lönlös att använda som budget-app utan Spara kvittot-appen.
In conclusion, ladies and gelly-spoons: Visst, lyxfällan-appen ser ut som lyxfällans planeringstavla, och om du inte har större krav än att kunna planera ut dina 1000 och 500-lappar i kategorierna Boende, Mat, Transport, Kläder, Övrigt och Lån och Skulder så går det utmärkt att använda. Har du högre krav på vad en budgetapp ska kunna göra så finns det bättre alternativ.
Jag återkommer om en vecka om jag ändrar åsikt tills dess.
Boende: 3350
Mat: 2000
Transport: 1700
Kläder: 1500
Sparande: 5000
Övrigt: 3350
Lån: 1000
Den där appen verkar vara för instagrammare.
Är man mer inne på LinkedIn-spåret kör man väl ändå med appen Stenkoll?
Eller så har man såpass bra koll på sina pengar att man inte behöver en app för det....
Föredrar Excel och alla förutsebara räkningar inlagda på rätt månad under året.
Var bor alla?!
Min boendekostnad är 12000 i mån, jag är singel och bor i en tvåa? Hur kan folk ha 3000?