• Anonym (Pappa)

Jag är hemmaman och min fru försörjer familjen, fråga vad du vill.

Har stött på en hel del fördomar eftersom att jag är hemma med barnen och min fru arbetar.
    Många undrar mycket.

Jag är hemma med två barn på heltid medan min fru försörjer oss. Fråga vad du vill.

• Svar på tråden Jag är hemmaman och min fru försörjer familjen, fråga vad du vill.
  • Mandel

Hur länge har du varit hemma och hur klarar du av ensamheten? Att inte träffa andra vuxna för jag misstänker att det inte är så gott om andra hemmapappor.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Pappa)
    gogunonnonaror skrev 2013-09-14 16:53:45 följande:
    Hur gamla är barnen? Vad jobbar din fru med? Hur fördelar ni hushållssysslorna?
    Barnen är 3,5 och 5 år. Flicka och pojke. Min fru är mäklare och delägare i firman. Vi fördelar inte jobbet på ett speciellt sätt egentligen utan jag tar i främst hand om barnen när min fru jobbar och sen gör jag allt jag hinner med i städväg och så. Resten gör vi tillsammans när hon är hemma.
    Dock ser jag alltid till att tvätta, diska och städa undan det värsta varje dag och att maten står på bordet när hon kommer hem.
  • Anonym (Pappa)
    jaghopparhögt skrev 2013-09-14 16:57:55 följande:
    Varför vill du inte jobba?
    Vill och vill. Min fru jobbar jättemycket och har alltid gjort och det i kombo med mitt förra jobb hade gjort att barnen nästan bott på förskolan. Inget vi ville. Ska börja jobba när barnen går i skolan. Dock kanske bara halvtid så att de inte behöver vara på fritids till sent.
  • Anonym (Pappa)
    Mandel skrev 2013-09-14 17:00:12 följande:
    Hur länge har du varit hemma och hur klarar du av ensamheten? Att inte träffa andra vuxna för jag misstänker att det inte är så gott om andra hemmapappor.
    Jag har varit hemma sen äldsta var 7 månader då jag tog över föräldraledigheten. Jag tycker att det är helt okej att gå hemma, det är mer min fru som klättrar på väggarna ;)
    Men vi går i alla fall ut varje dag och försöker träffa andra ofta. Både vuxna och barn.
    Där vi bodde förut fanns det både mammor och pappor som var hemma, där vi bor nu är det sämre(skrivit tråd om det).
  • Anonym (mammis)

Tycker det låter som ett jättebra upplägg, och jag ser inget konstigt i att du är hemmapappa, även om du är aningen unik .

Har inga frågor, utan ville bara ge dig ett litet uppmuntrande hejarop! 

• Anonym (Pappa)
    Anonym (mammis) skrev 2013-09-14 17:05:22 följande:
    Tycker det låter som ett jättebra upplägg, och jag ser inget konstigt i att du är hemmapappa, även om du är aningen unik .

Har inga frågor, utan ville bara ge dig ett litet uppmuntrande hejarop! 
    Tack :)
  • jaghopparhögt
    Anonym (Pappa) skrev 2013-09-14 17:01:58 följande:
    Vill och vill. Min fru jobbar jättemycket och har alltid gjort och det i kombo med mitt förra jobb hade gjort att barnen nästan bott på förskolan. Inget vi ville. Ska börja jobba när barnen går i skolan. Dock kanske bara halvtid så att de inte behöver vara på fritids till sent.
    Blir inte din egen karriär lidande av det då?
  • Anonym (Pappa)
    jaghopparhögt skrev 2013-09-14 17:09:37 följande:
    Blir inte din egen karriär lidande av det då?
    Kan hända, men det hade å andra sidan min frus blivit med. Jobbade ganska mycket innan och kommer jobba i många år till så helt utblottad blir jag nog inte.
Svar på tråden Jag är hemmaman och min fru försörjer familjen, fråga vad du vill.