Förlovningsgåva åt eget barn?
Hur mycket anser ni passande att ge? Har inte heller hur mycket som helst. Dottern förlovat sig o tänkte ge ex 1500, låter det för lite? tacksam för svar.
Hur mycket anser ni passande att ge? Har inte heller hur mycket som helst. Dottern förlovat sig o tänkte ge ex 1500, låter det för lite? tacksam för svar.
Ska man ge förlovningspresenter? Tror vi fick ett grattis av våra respektive föräldrar när vi förlovade oss, förväntade oss heller inget mer.
Jag har inte heller hört talas om förlovningsgåva. Vi fick bara grattis från släkt och vänner.
1500 låter helt ok, men mer eller mindre går också bra. Jag tror inte att man väntar sig något utan det blir nog en glad överraskning. Det bästa skulle jag tycka var en summa pengar, med ett förslag på vad de skall användas till (något som paret behöver eller vill ha).
Jag tror inte det är så vanligt att ge förlovnings presenter. Men om du vill ge nåt så kanske nånting till hemnet, en middag, eller blommor. Fint gest av dig måste jag säga. :)
Men asså summan tycker jagkvittae:) vi fick presentkort på en restaurang :) mkt uppskattat :) förväntade mig inget.
Både jag och mannen samt alla hans syskon har fått en hotellweekend i present av mannens föräldrar. Mina föräldrar gav ingenting men däremot en större bröllopsgåva.
En kompis fick en hel veckas utlandssemester betald av sina föräldrar vid förlovning, en annan fick en vas, en tredje fick en grandios förlovningsfest med hela släkten.
Vad man ger är väldigt olika och mycket beror på vilken kultur man är uppväxt i. Gör det som känns rätt! 1500 kr kan de själva förvandla till någon som passar just dem; jag tycker att det låter jättefint!
1500 är en bra summa, när jag och sambon förlovade oss fick vi också förlovningspresent dock ej av våra föräldrar men hans mormor och morfar.
Vi fick en le creuset-gryta, alldeles för mycket men väldigt uppskattad!
Jag fick en brödrost av mamma första gången jag förlovade mig, andra gången gjorde jag det i smyg och fick efter ett par veckor "va har ni förlovat er" tycker 1500kr är en väldigt generös summa till en förlovning
Jag fick ett 6-pack med fina glas av min farmor i förlovningspresent. Mycket mer uppskattat än pengar.
beror väl på vad förlovningen står för?
Är det tänkt att dom ska gifta sig och har siktet inställt på bröllop kan väl en mindre symbolisk gåva ges nu och sen vänta med att ge något som passar bättre till bröllopet.
Är förlovningen the big thing för dom så kan nog en summa på 1500 vara passande
Jag har förlovat mig två gånger o ena gången fick vi en fin överaskningsfest av mina föräldrar, vi gifte oss ett halvår senare så några andra presenter fick vi inte.
Den här gången jag förlovade mig var det ingen som visste om det o vi fick inte något mer än några spridda grattis. Vi gifte oss året senare o då kom istället alla presenter