• sannerligen

frilans och oregelbundna arbetstider

Finns det andra i min situation som vet hur det funkar med förskola? Jag jobbar som frilans allt mellan 1 och 7 dagar i veckan, beroende på vad som kommer upp. Det besvärliga i sammanhanget är att jag aldrig vet det på förhand, utan kan få ett samtal om ett projekt som ska påbörjas samma dag och har dead line om en eller två veckor. Vad jag undrar är alltså: Kan min son vara heltid i förskolan även om jag inte arbetar heltid (dvs bara ibland arbetar heltid)? Eller måste jag göra så - och är det möjligt - att jag lämnar honom på förskolan bara då jag jobbar, även om det är med några timmars varsel? Det här gäller Stockholm, så jag är rädd att det kan vara svårare att få dagisplats om det gäller väldigt oregelbundna tider - eller har jag fel?

Finns det nån som är i samma situation som vet hur det går till?

• Svar på tråden frilans och oregelbundna arbetstider
  • Mrs Green

I Stockholms kommun får du ha ditt barn på förskolan på heltid oavsett hur mycket du jobbar. Du behöver alltså inte lämna något schema eller så. Men det är ju bra att ta upp det med personalen så de vet att det kan bli oregelbundna tider, och kanske ni tycker det är bäst med lite regelbundna tider på förskolan ändå om du är ledig långa perioder. 

• R J

Du kan ju säga som det är. Att vissa dagar behöver han gå heltid men annars 9-14 ( eller hur många h det nu är i din stad) :)

• sannerligen
    Mrs Green skrev 2013-09-14 23:53:48 följande:
    I Stockholms kommun får du ha ditt barn på förskolan på heltid oavsett hur mycket du jobbar. Du behöver alltså inte lämna något schema eller så. Men det är ju bra att ta upp det med personalen så de vet att det kan bli oregelbundna tider, och kanske ni tycker det är bäst med lite regelbundna tider på förskolan ändå om du är ledig långa perioder. 
    Tack för svar!
    Skönt om det faktiskt är så...! Vi får väl diskutera oss fram till bästa möjliga lösning tillsammans med personalen.
  • sannerligen