Extra besvärlig 10-åring, finns det fler?
Ännu en kväll som jag sitter med tårar i ögonen. Fasiken jag orkar inte med alla dessa bråk och strider!
Jag har en tio-årig tjej som ALLTID varit extra besvärlig, en sk "4-procentare" enligt trotsboken. Det vill säga, hon är besvärlig HEMMA. Alla år på dagis, och nu i skolan, har de alltid bara berömt henne, och vill snarare att hon ska ta mera plats än hon gör.
Hemma är hon så totalt annorlunda; hon skriker, slåss, vägrar allting, läxor tar hela kvällarna med mycket mycket hårt arbete från min sida... Jag hinner inte med hennes äldre syster som tack och lov är väldigt självgående i det mesta, men det dåliga samvetet finns ändå där. Min tio-åring är extremt känslig, tar lätt åt sig, tycker synd om sig, kräver all uppmärksamhet och hon kan få utbrott bara av att man tittar på henne.
Jag måste bara få höra om det finns fler med så pass stora barn, med liknande beteende. Överallt där man läser och googlar, så låter det som det här gäller mindre barn, och att de "växer ifrån det", men NÄR DÅ?? Jag vet inte hur andra föräldrar orkar. Jag är ensam med mina barn, som träffar sin pappa varannan helg. Jag önskar så innerligt ett lugnare hem, där vi alla kan njuta och umgås "normalt"...
Jag vill tillägga, att hon är en extremt omtänksam och snäll tjej när humöret är på topp, men det finns inget mitt-emellan...