• dezzzze

Proteinpulver

Hej!
    Jag har kommit igång med min träning och det är boxning som jag kör 2 gånger i veckan och går även hastiga promenader 2 gånger i veckan. Men så har jag fått protein pulver av min svärmor. Jag har tidigare velat testa det men jag är så rädd. Så jag har lite frågor om protein pulver som jag hoppas någon kan besvara!

1. När ska jag ta det, före eller efter träningen?
    2. Blir man pigg av det?
    3. Om man skulle sluta, skulle jag då gå upp i vikt av det?
    4. Ska jag ta det var dag fasten jag inte tränar just den dagen?
    5. Är det "farligt" på något som helst sett?

Jag kan verkligen ingenting om sånt här. Så jag hoppas att någon kan ge mig svar. Detta kanske inte rätt sida att fråga på. Men jag vill inte fråga på någon sida då jag bara får såna bodybildare som svarar. Och de svarar på allt på extremt..
    Har ni själva någon erfarenhet av detta så dela gärna med er!

Tack i förhand !  :)

• Svar på tråden Proteinpulver
  • Anton Chigurh

Tränar du boxning 2 gånger i veckan och promenerar för övrigt så behöver du helt ärligt inte nått proteintillskott. Skippa det, helt onödiga kalorier för din del

Om du ändå vill ta det är det att bra att ta det inom 30 minuter efter avslutat träningspass samt strax innan läggdax. muskler byggs upp i vila.

Det är på intet sätt farligt, bara onödigt för din del. Och nej, du kommer inte bli pigg av det. 

Mvh, //Anton Glad

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Emmut
    dezzzze skrev 2013-09-15 11:18:15 följande:

Hej!
    Jag har kommit igång med min träning och det är boxning som jag kör 2 gånger i veckan och går även hastiga promenader 2 gånger i veckan. Men så har jag fått protein pulver av min svärmor. Jag har tidigare velat testa det men jag är så rädd. Så jag har lite frågor om protein pulver som jag hoppas någon kan besvara!

1. När ska jag ta det, före eller efter träningen?
    2. Blir man pigg av det?
    3. Om man skulle sluta, skulle jag då gå upp i vikt av det?
    4. Ska jag ta det var dag fasten jag inte tränar just den dagen?
    5. Är det "farligt" på något som helst sett?

Jag kan verkligen ingenting om sånt här. Så jag hoppas att någon kan ge mig svar. Detta kanske inte rätt sida att fråga på. Men jag vill inte fråga på någon sida då jag bara får såna bodybildare som svarar. Och de svarar på allt på extremt..
    Har ni själva någon erfarenhet av detta så dela gärna med er!

Tack i förhand !  :)

Håller med föregående talare om att det inte behövs egentligen, men kan ju vara smidigt med om man har lite tid. :)

1. Efter träning

2. Nej

3. Nej

4. Nej, egentligen inte

5. Nej det skulle jag inte påstå att det är
  • dezzzze
    Emmut skrev 2013-09-15 12:50:24 följande:
    Håller med föregående talare om att det inte behövs egentligen, men kan ju vara smidigt med om man har lite tid. :)

1. Efter träning
    2. Nej
    3. Nej
    4. Nej, egentligen inte
    5. Nej det skulle jag inte påstå att det är
    Ja, okej!
    Tack för alla raka svar och tips! :) känner mig en hel del lugnare nu! :)
Svar på tråden Proteinpulver