• Anonym (Varför?)

Ska man verkligen behöva behandla bonusbarnen lika som sina biologiska i alla lägen?

Har stött på ett litet problem med att sambons barn inte tycker jag behandlar dom lika som mitt och sambons gemensamma.

Har under några år beställt Min personliga almenacka, där man kan ha personligt kort på fram och baksidan av kalendern. Jag har givetvis ett kort på mitt barn och sen ett på mig och sambon tillsammans. Nu när jag fick hem årets kalender och sambons son såg den så anmärkte han på att jag aldrig har gjort en kalender där  han och hans syster är med på. 

Ska men inte ens få ha en kalender med sitt eget barn på framsidan längre bara för man valt en man med barn sedan tidigare? Tänker jag så himla fel?

• Svar på tråden Ska man verkligen behöva behandla bonusbarnen lika som sina biologiska i alla lägen?
  • Anonym (Me)

Nej, du tänker inte fel.

• Anonym (=()

Har du svårt att förstå hans andra barn att dom känner sig åsidosatta?  Det handlar inte om en kalender

• Anonym (Me)
    YummyMami skrev 2013-09-15 11:59:12 följande:
    Flytta till eget (skilj dig från pappan som har två barn), så har du inte ett extra barn något mer.

Annars kan ju båda vara på bild? Eller blir det fult då? 
    Men det är inte konstigt att man älskar biobarn mer än bonusbarn. Bonusbarnen har i de flesta fall två föräldrar som älskar dem mest.

Ska man då låta bli att tatuera in biobarnens namn så att bonusbarnen inte känner sig åsidosatta?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Me) skrev 2013-09-15 11:59:06 följande:
    Nej, du tänker inte fel.

Tack, det är så jag känner också..
  • Anonym (....)

Varför inte ta bort bilden på dig och sambon och istället ha bild på alla barnen i familjen?!

• YummyMami
    Anonym (Me) skrev 2013-09-15 12:02:08 följande:
    Men det är inte konstigt att man älskar biobarn mer än bonusbarn. Bonusbarnen har i de flesta fall två föräldrar som älskar dem mest.

Ska man då låta bli att tatuera in biobarnens namn så att bonusbarnen inte känner sig åsidosatta?
    Klart man älskar sitt egna barn mer det är fullt naturligt men att göra en FAMILJEkalender är lite annat jämfört med tatuering, eller? Att plocka bort barnet från den är att osnynliggöra denne, det är att ge en tydligt tecken på att DU TILLHÖR INTE FAMILJEN.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Anonym (beror på)

Är det en som hänger på väggen eller en "bok"?
    Jag fattar trådstarten som att det är en "bok"?  Är det så är det självklart att du får välja vilka kort du vill ha. 
    Sen kan man diskutera vad det betyder om du aldrig har bonusbarnen med, om du inte ser dem som en del av din familj.
    Är det en väggalmanacka gör du fel som inte tar med hela familjen eftersom det är nåt hela familjen kommer se och använda. 

• Anonym (....)
    Anonym (Me) skrev 2013-09-15 12:02:08 följande:
    Men det är inte konstigt att man älskar biobarn mer än bonusbarn. Bonusbarnen har i de flesta fall två föräldrar som älskar dem mest. Ska man då låta bli att tatuera in biobarnens namn så att bonusbarnen inte känner sig åsidosatta?

Min f.d sambo tatuerade även in MITT barns namn!
  • Anonym (Varför?)
    YummyMami skrev 2013-09-15 11:59:12 följande:
    Flytta till eget (skilj dig från pappan som har två barn), så har du inte ett extra barn något mer.

Annars kan ju båda vara på bild? Eller blir det fult då? 

Nu måste du väl överdriva?

Nä, bilden blir inte ful om barnen är med. Men med tanke på att jag är en lätt tankspridd person som glömmer min kalender i tid och otid så är jag rätt säker på att biomamman inte vill att jag ska ha hennes barn på framsidan av min kalender.   
Svar på tråden Ska man verkligen behöva behandla bonusbarnen lika som sina biologiska i alla lägen?