• Anonym (?)

Plussar alla på bim -5 med testlagrets??

Känns som att "alla" som är gravida som testar nästan en vecka innan beräknad mens får utslag på testlagrets stickor? Jag är på bim -3 el 4 och det är negativt deluxe. Inte en chans till två streck. Ska man ge upp redan el finns det hopp ännu?

• Svar på tråden Plussar alla på bim -5 med testlagrets??
  • Anonym (?)

Ingen som har någon erfarenhet med testlagrets stickor? Som testat neg på bim -3 men som sedan plussat någon dag efter??

• Anonym (...)

Gör dig själv en tjänst och använd testet som det är tänkt och inte som du ser att folk på nätet använder det... Låter kanske hårt men för mig var det i alla fall så att jag plussade efter BIM, väldigt svagt plus dessutom. Och när jag testade med clearblue digital så stämde inte veckan (visst exakt när jag blivit gravid eftersom vi gjord IVF). Är glad att jag inte förväntade mig plus flera dagar innan BIM, särskilt med tanke på att ett negativt test efter IVF är något väldigt allvarligt som påverkar livet rätt rejält.

• Kaktus

Testade med TL: stickor BIM -3 och fick då ett yttepyttesvagt streck. Så svagt att jag trodde att jag inbillade mig det och glömde hela saken. Först när jag testade pos  BIM+1 förstod jag att det måste ha varit ett streck även på första stickan. Men det senare var inte jättestarkt heller, även om det var klart positivt. 

• Jag är bara jag
    Långt ifrån alla får plus före BIM-oavsett vilket test de än använt. Inte ens alla gravida får plus självaste BIM-dagen så ju fler dagar före BIM desto färre som får plus. Dessutom är det en nackdel att ha fått svaga plus/otydbara streck som kan tolkas som plus om man sen får mens som vanligt för då kan man mer misstänka att man faktiskt var "gravid" ett tag-bättre inget veta,alla får ändå såna där supertidiga "missfall" ibland.
  • Thotis90

Jag har aldrig testat med testlagret, så jag kan inte ge någon kommentar om det. Jag kan dock säga som så att jag inte plussade förrän på BIM+2 när jag var gravid -08 (testade negativt på BIM-1. Testade med CB med färgindikator).

Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2013-09-15 15:49:41 följande:

Gör dig själv en tjänst och använd testet som det är tänkt och inte som du ser att folk på nätet använder det... Låter kanske hårt men för mig var det i alla fall så att jag plussade efter BIM, väldigt svagt plus dessutom. Och när jag testade med clearblue digital så stämde inte veckan (visst exakt när jag blivit gravid eftersom vi gjord IVF). Är glad att jag inte förväntade mig plus flera dagar innan BIM, särskilt med tanke på att ett negativt test efter IVF är något väldigt allvarligt som påverkar livet rätt rejält.

Nu när jag läser så står det faktiskt i bruksanvisningen att man kan få ett positivt resultat redan sju dagar innan bim. Så därför har man väl blivit lite knäpp och tror på riktigt att om man nu är gravid så ska det liksom synas redan några dagar efter äl
  • illustratören

Jag väntade till efter BIM och fick då svagt positivt.

• Anonym (nej)
    Anonym (?) skrev 2013-09-15 16:21:37 följande:
    Nu när jag läser så står det faktiskt i bruksanvisningen att man kan få ett positivt resultat redan sju dagar innan bim. Så därför har man väl blivit lite knäpp och tror på riktigt att om man nu är gravid så ska det liksom synas redan några dagar efter äl
    Ja, man KAN få pos innan BIM, men långt ifrån alla får det.
    Jag testade neg på BIM-2 och BIM, men pos på BIM+2 (gjorde IVF).

Ett befruktat ägg kan plantera in i livmodern tidigast 6 dagar efter befruktning (kan dröja ända upp till 10 dagar), och sen tar det minst 3-5 dagar till innan gravidhormonet HCG finns i tillräckligt stora mängder för att upptäckas med graviditetstest. 
  • Anonym
    Anonym (nej) skrev 2013-09-18 20:30:00 följande:
    Ja, man KAN få pos innan BIM, men långt ifrån alla får det.
    Jag testade neg på BIM-2 och BIM, men pos på BIM+2 (gjorde IVF).

Ett befruktat ägg kan plantera in i livmodern tidigast 6 dagar efter befruktning (kan dröja ända upp till 10 dagar), och sen tar det minst 3-5 dagar till innan gravidhormonet HCG finns i tillräckligt stora mängder för att upptäckas med graviditetstest. 
    Då finns det fortfarande hopp då med andra ord :) hade du några känningar innan du plussade? Detta är vårt 17 försök , så man har ju haft alla symtom i hela världen och "spökstreck" varje månad. Så nu ska jag vänta några dagar till, tror att bim är imorgon. .
  • Anonym (nej)
    Anonym skrev 2013-09-18 21:01:39 följande:
    Då finns det fortfarande hopp då med andra ord :) hade du några känningar innan du plussade? Detta är vårt 17 försök , så man har ju haft alla symtom i hela världen och "spökstreck" varje månad. Så nu ska jag vänta några dagar till, tror att bim är imorgon. .
    De två gånger jag har varit gravid (en gång IVF och en gång spontant) trodde jag verkligen INTE jag var gravid! Däremot har jag varit "skengravid" och haft massa olika symtom massor av gånger...

Verkliga graviditetssymtom har jag inte känt förrän några dagar efter BIM och då hugg/mensvärk i livmodern. Sen illamående från cirka v7.
Svar på tråden Plussar alla på bim -5 med testlagrets??