• Mineralvatten

Hemmagym

Hej allihopa!
    Maken och jag har så smått börjat titta på andra hus nu och jag vill gärna ha ett hemmagym.
    Det som jag vill ha i mitt gym är:
    Träningsbänk (en sån som tar kroppens alla muskler)
    Pilatesboll
    Pilatematta
    Skivstång + vikter
    Hantlar + vikter
    Boxningssäck i taket (har redan hanskar).
    greppers till armhävningar
    självklart en strechmatta och så en vägg som kommer att kläs med speglar

eventuellt också en roddmaskin.

Tanken med gymmet är till för styrketräning för konditionen får jag via träningsdvd:er och dansprogramm till xboxen.

Vad tycker ni har jag glömt något? 

• Svar på tråden Hemmagym
  • Sorbus

Vad är det för träningsbänk som tar på kroppens alla muskler? Ställning till skivstången för övningar som bänkpress är väl ett möjligt tillägg. Greppers för armhävningar vet jag inte vad det är.

När det gäller hemmagym så finns det ju en hel del utrustning och grejer man kan köpa, det beror helt på plats, pengar och vad man tränar. Gymutrustning av bra kvalitet brukar vara dyrt, läser man på träningssidor så får ofta de riktigt billiga hemmagymmen rätt dålig kritik. Så det är bra att börja med en noga utvald bas istället för en massa grejer, och sedan bygga på vartefter. Googla runt på träningssidor om gym hemma och läs vad folk har för erfarenheter och rekommendationer och se vad som stämmer med vad ni trivs med att träna.  Sedan finns det ju också billiga alternativ som inte tar plats, som band typ TRX och gummiband

• Mineralvatten
    Sorbus skrev 2013-09-16 11:25:47 följande:
    Vad är det för träningsbänk som tar på kroppens alla muskler? Ställning till skivstången för övningar som bänkpress är väl ett möjligt tillägg. Greppers för armhävningar vet jag inte vad det är.

När det gäller hemmagym så finns det ju en hel del utrustning och grejer man kan köpa, det beror helt på plats, pengar och vad man tränar. Gymutrustning av bra kvalitet brukar vara dyrt, läser man på träningssidor så får ofta de riktigt billiga hemmagymmen rätt dålig kritik. Så det är bra att börja med en noga utvald bas istället för en massa grejer, och sedan bygga på vartefter. Googla runt på träningssidor om gym hemma och läs vad folk har för erfarenheter och rekommendationer och se vad som stämmer med vad ni trivs med att träna.  Sedan finns det ju också billiga alternativ som inte tar plats, som band typ TRX och gummiband
    träningsbnänk sån här t ex:
    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/titan-traningsbank-inkl-50-kg
  • Mineralvatten
    Sorbus skrev 2013-09-16 11:25:47 följande:

jaghar tränat i ca 7 år så jag vet mkt väl vad jag ska ha för saker (alltså vad jag ska ha dem till). jag tänkte om jag glömt något som gör att jag inte kan träna en viss muskel.
  • Fia 28

Stretchmatta och pilatesmatta känns lite som tårta på tårta.

• Knäckemacka

Fria vikter till skivstång, curlstång och hantlar, bänk (utan lull-lull, bara bänk med ställbar rygg), chinsstång. Det är exakt allt du behöver för styrka.

• Mineralvatten
    Fia 28 skrev 2013-09-16 11:34:42 följande:
    Stretchmatta och pilatesmatta känns lite som tårta på tårta.
    hm kanske men en strechmatta är tjockare.
  • Fia 28
    Mineralvatten skrev 2013-09-16 11:35:06 följande:
    hm kanske men en strechmatta är tjockare.
    Men då borde du väl kunna använda den även till pilates?
  • Mineralvatten
    Fia 28 skrev 2013-09-16 11:36:12 följande:
    Men då borde du väl kunna använda den även till pilates?
    jo visst kan man det =), det har du rätt i =). 
Svar på tråden Hemmagym