Första resan
Reser i oktober för första gången med vår dotter 6 år till madeira.
Några tips/råd inför flygningen/resan??
Reser i oktober för första gången med vår dotter 6 år till madeira.
Några tips/råd inför flygningen/resan??
Bra med nässpray, för att förhindra lock för öronen vid start och landning, lite pyssel att syssla med på flyget. På många flygbolag delar dom ut en liten pysselväska/låda till alla barn. Kanske en bärbar dvd för att kunna se på film eller en iPad som tidsfördriv.
Inför resan i övrigt är det väl mest mediciner jag brukar tänka på.. Typ Alvedon, bra hostmedicin om hon brukar drabbas av hosta lätt! Bra solskydd, kläder eller en bra kräm... Och aloeveragel för solsveda och myggbett...:)
Tack för svar :)
Vi har inte rest långt eller flugit med våra barn ännu, men däremot flög jag ofta själv som liten. Jag fick grymt ont i öronen, framför allt vid landning. Tuggummi eller tuggbart godis hjälper mot lock också. Får man ont så hjälper lite sött också. Inte alls säkert att hon får ont, men för mig var det rätt jobbigt och lätt att ha med något som går att tugga på....ifall ifall .
Dottern är bara 2,5 så jag har inte så mycket tips utan får mest utgå från när jag själv reste i den åldern.
En egen handbagageväska med lite favoritleksaker och gärna sånt som inte tar så mycket plats vet jag att jag hade i den åldern.
Solskyddskläder så man slipper smörja 15ggr i timmen
En badrock kan vara skönt.
Jag vet att vissa har med nån typ av vagn för att barnet ska kunna somna på restauranger om man äter sent. Om det behövs eller inte beror ju mycket på hur semestern är tänkt. Tänkte man äta i närområdet och någorlunda tidigt finns det ingen anledning att ha vagn till ett så stort barn. Tänkte man vandra iväg en bit och äta vid 21 kan det nog vara skönt. Min mamma (reste ensam med henne) hade problem med ryggen så vi tog med vagn för att köra bagaget på. Detta var dock på den tiden när väskor med hjul var en nymodighet
Själv har jag alltid med en sarong och man hittar hela tiden nya användningsområden. Istället för filt på planet, solskydd, om lakanet är för varmt att sova under på natten, svepa om sig osv. Funkar både för vuxna och för barn
Såklart Mellanmjölken land: Sarong... Gärna flera, kan användas till det mesta...:)