• dezzzze

Ögonfransförlängning

Hej!
    Jag har fått en studentpresent av min bror som skulle omfatta någonting till mig själv som te.x massage, akrylnaglar eller något liknande.
    Jag har då kollat på ögonfransförlängning, då jag velat göra både uppe och nere. Har dock lite frågor om detta, då min mamma (till höna) , gått och sagt att hon aldrig vågat, tänk på infektioner, eller ser helt åt skogen så du ser helt konstig ut.

Så är det farligt/obehagligt?
    Kan man få infektioner?
    Kan ni rekommendera en säker studio i Skåne?
    Har ni någon före/efter bild?

Tack i förhand! :)

• Svar på tråden Ögonfransförlängning
  • Johannasx

Har inte gjort det själv men det sliter väldigt på fransarna om man gör det hela tiden. Så ha lite mellanrum mellan gångerna. Gå också till någon som är duktig så blir det bra, de är noga med hygienen också och då ska det inte vara någon risk för infektioner. Obehagligt är det inte men du måste blunda ca 2 timmar första gången så du är beredd på det

Ang salonger så kolla beautyguiden.se, där kanske du hittar nån bra! 

• dezzzze

Okej, så rent förnuft men andra ord! Dock blunda i 2 timmar, hum... ^^
    men tack så jätte mycket! :)

• Grappa

Och välj inte för långa fransar, det ser inte klokt ut. Lycka till!

• tooschoolforcool

Jag gjorde det en gång för några år sen, testade det för skojs skull. Det tog lång tid att göra, nästan två timmar, men det var rätt avslappnande. Låg på en "säng" med lite dimmat ljus och skön musik till det och doftljus. Tyvärr höll det inte så värst länge. Dom sa att det skulle hålla minst två veckor, men redan efter en vecka var nästan allt borta. Det såg dock jättefint ut i början, riktigt vackert och jag skulle kunna tänka mig att göra det igen till nån stor fest/tillställning. Jag simmade iofs nästan varje dag då, så det kanske hjälpte till att lossna på limmet, vet inte. Men det var kul att se snygg ut helt utan smink.

• dezzzze
    tooschoolforcool skrev 2013-09-16 01:26:56 följande:
    Jag gjorde det en gång för några år sen, testade det för skojs skull. Det tog lång tid att göra, nästan två timmar, men det var rätt avslappnande. Låg på en "säng" med lite dimmat ljus och skön musik till det och doftljus. Tyvärr höll det inte så värst länge. Dom sa att det skulle hålla minst två veckor, men redan efter en vecka var nästan allt borta. Det såg dock jättefint ut i början, riktigt vackert och jag skulle kunna tänka mig att göra det igen till nån stor fest/tillställning. Jag simmade iofs nästan varje dag då, så det kanske hjälpte till att lossna på limmet, vet inte. Men det var kul att se snygg ut helt utan smink.
    Det kanske är så dumt att blunda i 2 timmar då! Okej, det var synd! Men gjorde du endast över fransarna eller under med ? eller hur gör man  ? :o

• Sandj

Dom gångerna jag gjort det har det blivit jättebra! Försök att undvik vatten i ögonen, svider jävligt mycket då, annars känns det inget alls. Jag fick mina påbyggda 3 gånger var 3-4e vecka ca, sen ville jag låta mina egna vila och ville låta dom växa ut till längden jag hade innan jag gjorde vid dom, nu är dom exakt som innan, och ska fixa nya nästa vecka igen! :)

• dezzzze
    Sandj skrev 2013-09-22 11:37:41 följande:
    Dom gångerna jag gjort det har det blivit jättebra! Försök att undvik vatten i ögonen, svider jävligt mycket då, annars känns det inget alls. Jag fick mina påbyggda 3 gånger var 3-4e vecka ca, sen ville jag låta mina egna vila och ville låta dom växa ut till längden jag hade innan jag gjorde vid dom, nu är dom exakt som innan, och ska fixa nya nästa vecka igen! :)
    Okej! Det låter ju kanon! :)
    Men du kanske kan svara på min fråga jag inte fått svar på ^^
    Gör man över fransarna endast eller under fransarna med ? För att jag har väldigt lite fransar på neder fransarna, på var varit på korkad att sovit med mascara på och då knäckt fransarna :/

• Sandj

Jag har inte hört talas om att man bygger på dom nedre faktiskt, om jag får gissa så tror jag inte att man gör det, tror inte det hade hållt speciellt länge heller eftersom nedre fransarna oftast är tunnare än dom översta. Dina egna kommer säkert växa ut, tar några veckor, sen kan du ta lite mascara på dom så ser det fint ut med dom översta. :)

dezzzze skrev 2013-09-23 18:18:48 följande:
    Okej! Det låter ju kanon! :) Men du kanske kan svara på min fråga jag inte fått svar på ^^ Gör man över fransarna endast eller under fransarna med ? För att jag har väldigt lite fransar på neder fransarna, på var varit på korkad att sovit med mascara på och då knäckt fransarna :/

• dezzzze
    Sandj skrev 2013-09-23 20:49:04 följande:
    Jag har inte hört talas om att man bygger på dom nedre faktiskt, om jag får gissa så tror jag inte att man gör det, tror inte det hade hållt speciellt länge heller eftersom nedre fransarna oftast är tunnare än dom översta. Dina egna kommer säkert växa ut, tar några veckor, sen kan du ta lite mascara på dom så ser det fint ut med dom översta. :)
    Okej, tack så jätte mycket !! :D
Svar på tråden Ögonfransförlängning