Hjälp! Jag mår dåligt på mitt nya jobb!
Hej! Jag vet inte hur jag ska börja men jag hatar mitt nya jobb. Har jobbat där i en månad nu och jag har tänkt många gånger att det blir snart bättre. Men det blir det inte. Jag försöker med en ny start varje morgon jag kommer till jobbet, och då känns det helt ok. Men sedan så slutar dagen allt med att någon säger något dumt/tyket/elakt till mig. Jag har verkligen försökt att vara i bakgrunden nu i början för att se hur gruppen är formad. Jag blir rädd för hur vuxna människor beter sig! Jag är yngst på mitt arbete och jag jobbar med administrativa uppgifter inom ekonomi. Jag pendlar ca 2,5 timmar totalt varje dag till jobbet. Nu till det verkliga problemet. Jag saknar mitt gamla jobb så att det gör ont i hjärtat! Jag hade bara ett vik där och de kunde inte ge mig fortsatt arbete där. Men jag trivdes så himla bra! Samma dag i förra veckan som jag tänkte att jag ska mejla min gamla chef så hör en av mina förra kollegor av sig till mig att två personer på avdelningen har sagt upp sig! Är detta ett tecken eller? Ett tecken på att jag ska tillbaka till mitt gamla jobb? Jag är inte kristen, men jag ber till Gud att denna vecka som kommer ska bli en bra vecka med bra besked! Där jag jobbat nu har jag ett vik som går ut sista oktober. Det finns chans att jag får förlängt. Men det vill jag ju såklart inte. Sammtidigt måste jag hu såklart säga ja till det om jag nu inte får jobba igen på mitt gamla jobb. Måste ju ha en inkomst! Men hur säger man till chefen att man inte kommer vara kvar efter att kontraktet gått ut? Känner mig dum också då hen har lagt ner tid och energi på att lära upp mig. Är inte den som har världens självförtroende och styrka i mig. Kan ju tillägga att jag lider av stor ångest och panikattacker och jag äter ångest dämpande. Denna situation gör så att min ångest är större än på länge. Söndagskväll och jag längtar redan till fredag kl 18, för då är det helg igen och jag är hemma......... // en som vill må bra igen