• Sthlmtjej24

Overall till bebis född dec 2012

Hej!
    Jag är helt lost i vad som är en bra overall. Har förstått att det finns fantastiska plagg som håller bra mot köld och väta och vill gärna att det ska bli bra för min lilla bebis.

Kan någon ge mig tips om vad som är en bra overall till ett barn som blir 1 år i december och alltså troligen kommer kunna gå lite under vintern och tidig vår? Jag har funderat på skaloverall med avtagbart foder från P.O.P.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Overall till bebis född dec 2012
  • lovea01

Jag tycker du ska satsa på en riktig varm overall istället. Även om dom precis lärt sig gå så sitter dom oftast mycket just under vintern och ramlar osv. Jag köpte en overall från hm när min son va runt året och han kommer ha samma i år oxå. Tycker den är jättebra :)

• Eleonor01

Skaloverallen är inte lika varm som vinteroverallen. Jag hade köpt vinteroverallen å en vinterjacka till att ha i vagnen å bilen. Pop är ett väldigt bra val. Om ditt barn blir ett så kanske det sitter ner en del på marken å eftersom vinteroverallen är varmare än skal så hade jag köpt den istället.

• Sthlmtjej24
    lovea01 skrev 2013-09-15 20:46:36 följande:
    Jag tycker du ska satsa på en riktig varm overall istället. Även om dom precis lärt sig gå så sitter dom oftast mycket just under vintern och ramlar osv. Jag köpte en overall från hm när min son va runt året och han kommer ha samma i år oxå. Tycker den är jättebra :)
    Tack för tipset, det klart att sittandet är något man bör väga in. Jag tänkte som så att hon oftast kommer sitta i vagn med åkpåse för det mesta och då klarar sig med en tunnare overall som har fördelen att den är lite lättare att röra sig i de stunder hon väljer att gå själv.
  • Sthlmtjej24
    Eleonor01 skrev 2013-09-15 20:48:06 följande:
    Skaloverallen är inte lika varm som vinteroverallen. Jag hade köpt vinteroverallen å en vinterjacka till att ha i vagnen å bilen. Pop är ett väldigt bra val. Om ditt barn blir ett så kanske det sitter ner en del på marken å eftersom vinteroverallen är varmare än skal så hade jag köpt den istället.
    Fördelen jag ser med skaloverallen är att den står sig bra fram i mars-april också, men utan fodret. Tack för att du delar med dig av tips!
  • TaSe

Min son är också född i dec -12. Jag har köpt en skaloverall från pop, plus ett fleece-set att ha under. Funkar antagligen toppen i vagnen och även när det inte är jättekallt. Men jag har också köpt en vinteroverall där jag tittade på vattenpelare bl.a., som jag tänker funkar bra när vi är ute i snön eftersom han antagligen kommer sitta/krypa en hel del. Vattentätt och varmt alltså!

• Eleonor01

Eller två delat. Vinterjacka/skaljacka i vagnen å när hon vill gå släng på ett par termobyxor :) funkar att sitta i ju

• Sthlmtjej24
    TaSe skrev 2013-09-15 20:59:14 följande:
    Min son är också född i dec -12. Jag har köpt en skaloverall från pop, plus ett fleece-set att ha under. Funkar antagligen toppen i vagnen och även när det inte är jättekallt. Men jag har också köpt en vinteroverall där jag tittade på vattenpelare bl.a., som jag tänker funkar bra när vi är ute i snön eftersom han antagligen kommer sitta/krypa en hel del. Vattentätt och varmt alltså!
    Well, jag tänkte försöka nöja mig med att köpa en overall i år, eftersom hon ännu inte är ett dagisbarn.
  • Sthlmtjej24
    Eleonor01 skrev 2013-09-15 21:01:51 följande:
    Eller två delat. Vinterjacka/skaljacka i vagnen å när hon vill gå släng på ett par termobyxor :) funkar att sitta i ju
    Också en tanke förstås
  • Eleonor01

Termobyxor Finns massor på tradera till bra priser. Funkar ju eftersom de ej kommer användas så mycket isf :)

• lovea01
    Sthlmtjej24 skrev 2013-09-15 20:55:20 följande:
    Tack för tipset, det klart att sittandet är något man bör väga in. Jag tänkte som så att hon oftast kommer sitta i vagn med åkpåse för det mesta och då klarar sig med en tunnare overall som har fördelen att den är lite lättare att röra sig i de stunder hon väljer att gå själv.

Förstår hur du tänker men barn blir oftast kalla då de är stillasittande eller inte rör sig så jättemycket därför är nog overall bättre. Men ifall du har åkpåse och inte tänkt gå ut och åka pulka så är det kanske smartare att köpa ett par termobyxor och en vinterjacka istället. Då kan du ha på ett par fleecebyxor och vinterjacka i vagnen. Och dom dagar ni vill gå i snön kan du bara ta hela setet på.
Svar på tråden Overall till bebis född dec 2012