• Äldre 15 Sep 20:28
    6739 visningar
    8 svar
    8
    6739

    Ni som blivit gravida efter insemination med donator.

    Hej!

    Jag ska åka till danmark och göra min första insemination. Jag skulle vilja veta när ni gjorde er insemination från det att ni fick positivt ägglossningstest eller från det att ni fick en stegring på testet? Jag känner mig osäker på när man ska åka för att få bäst resultat. Dela gärna med er om er resa, klinik etc. Allt är av intresse. :)

    Vänligen, längtan efter ett syskon


    #
  • Svar på tråden Ni som blivit gravida efter insemination med donator.
  • Äldre 15 Sep 20:33
    #1

    Det där är en djungel, för mig har det funkat två gånger när jag fått omslag vid halv 11 på förmidagen och sedan inseminerats sent samma kväll. tre inseminationer har misslyckats när jag inseminerats 24 timmar efter omslag. Frågar du andra så kommer de säga tvärtemot mig. Jag testar med CB digital som i och för sig slår om ganska så sent. 

    Hoppas du hittar rätt tidsspann vid första försöket! Lycka till! 

  • Äldre 15 Sep 20:43
    #2
    Scillan skrev 2013-09-15 20:33:27 följande:
    Det där är en djungel, för mig har det funkat två gånger när jag fått omslag vid halv 11 på förmidagen och sedan inseminerats sent samma kväll. tre inseminationer har misslyckats när jag inseminerats 24 timmar efter omslag. Frågar du andra så kommer de säga tvärtemot mig. Jag testar med CB digital som i och för sig slår om ganska så sent. 

    Hoppas du hittar rätt tidsspann vid första försöket! Lycka till! 
    Så du har lyckats få två barn eller har det resulterat i MA? Testade du morgon och kväll? Jag har billiga tester som jag provar morgon och kväll sen har jag köpt digitala när det väl slår om. Jag har oregelbunden mens så jag går och väntar nu. Min gyn sade i torsdags att mina äggblåsor var 11mm så det kanske dröjer den här månaden. Vet du i vilken stl man ägglossar? Eller är det också olika?

    Tidigare perioder då jag har testat Äl så har jag utslag ett dygn från det att jag får höjningen på stickan. Hur ser det ut för dig?

    Många frågor :) tacksam för svar!


  • Äldre 15 Sep 20:51
    #3
    Scillan skrev 2013-09-15 20:33:27 följande:
    Det där är en djungel, för mig har det funkat två gånger när jag fått omslag vid halv 11 på förmidagen och sedan inseminerats sent samma kväll. tre inseminationer har misslyckats när jag inseminerats 24 timmar efter omslag. Frågar du andra så kommer de säga tvärtemot mig. Jag testar med CB digital som i och för sig slår om ganska så sent. 

    Hoppas du hittar rätt tidsspann vid första försöket! Lycka till! 
    Hur länge säger dom att spermierna lever efter upptining? Vart har du insemineras?
  • Äldre 16 Sep 19:50
    #4

    Jag är gravid med mitt andra barn, hen är beräknad i januari. :)

    Jag har varit på Gaia, de frysta spermierna ska leva minst i 24 timmar vad jag förstår. Jag är en testjunkie och har testat 3-4 gånger per dag. Jag har inte full koll men follikeln ska väl vara runt 20 mm. Jag vet att jag har haft 24 någon gång så det kan nog variera. 

  • Äldre 17 Sep 18:27
    #5
    Scillan skrev 2013-09-16 19:50:31 följande:
    Jag är gravid med mitt andra barn, hen är beräknad i januari. :)

    Jag har varit på Gaia, de frysta spermierna ska leva minst i 24 timmar vad jag förstår. Jag är en testjunkie och har testat 3-4 gånger per dag. Jag har inte full koll men follikeln ska väl vara runt 20 mm. Jag vet att jag har haft 24 någon gång så det kan nog variera. 
    Stort grattis! Vad roligt! Jag har fått en stegring nu idag kl. 14 gentimot tidigare tester. Det är däremot inte lika starkt som testlinjen ännu så det blir väl i morgonbitti. Det vart inget på CB digital testet. Det sjuka är att på torsdag morgon har jag ett möte kl 09.00 som jag måste infinna mig på :( Om det blir positivt måste jag nog åka i morgon och bli inseminerad på kvällen annars borde det bli försent med 1,5dag efter stegring antar jag. Det är ju så typiskt i så fall.

     Är du ensamstående eller lever du i parrelation? Hur gamal är ditt första barn. Mitt är 1 1/2 år. Tack för dina svar och grattis än en gång :)
  • Äldre 17 Sep 21:40
    #6

    Tack! Min stora är tre, kommer vara exakt 3,5 när tvåan föds. Jag är ensamstående.
    Lycka till på resan!

  • Äldre 12 Oct 12:43
    #7

    Jag lyckades på tredje gången. De två första inseminerades jag runt 24-26 timmar efter omslaget och det blev inget. Tredje gången runt 20 timmar efter omslaget och det blev ett Plus. Mitt tips är att inte snåla på ägglossningsstickor utan testa 3 ggr om dagen. Jag gjorde mina försök på Sellmer i Danmark. Lycka tillSolig

  • Äldre 29 Oct 09:21
    #8

    Jag är bara i v 5+5 än, men jag fick omslag med CB -digital på morgonen den 2 oktober, tog ovitrell-sprutan kl 23.30 samma dag och gjorde inseminationen strax efter kl 12 den 3:e. Detta var vår fjärde insemination. De andra har vi gjort med mindre tid innan inseminationen, men ärligt talat så tror jag att det är ren tur när det fungerar... Lycka till!

Svar på tråden Ni som blivit gravida efter insemination med donator.