Vill bli respekterad som en vuxen person
Jag är lite över 30 år
Funderar dagligen på hur jag ska få min omgivning att respektera mig som en vuxen självständig person?
Jag försöker själv alltid att behandla andra vuxet.
Jag har kämpat mycket med att vara den person jag är i dag.
Jag och min mamma diskuterar nästan dagligen pengar, hur man ska bete sig osv
Min mamma vill att vi ska ses varje onsdag samt ha en bestämd dag i veckan när hon och jag hörs på telefon.
Jag har inget emot alls att träffa min mamma eller prata på telefon men vill ha möjlighet att själv bestämma när det ska ske precis som att jag respekterar henne.
Vill ha samma frihet och respekt som mina två bröder och att det hör till livets gång att man kan vara upptaget med annat vissa gånger och inte går att få tag på alltid(ringer upp när man har tid)
Om mamma ringer mig och jag inte svarar direkt får hon nästan panik och ringer flera gånger i sträck.
Hon tror att det har hänt mig något.
Har försökt förklara för min mamma hur jag tänker omkring detta men det känns som att detta kommer att bli en kamp mellan oss ända in i graven.
För lite panik när jag tänker på det då jag så gärna vill ha en bra relation till min mamma där vi båda respekterar varandra som vuxna individer.
Har försökt att förklara för henne att jag vill också känna att livet är tufft dvs man får ta ansvar för sina egna handlingar och det finns inte alltid någon som kan vara där och ställa saker till rätta.
Tack på för hand!