• Anonym (Katastrof)

Jag försov mig!!!

Jag börjar mitt jobb 06.30 men vaknade nu!! Min klocka ringer 4.30 och har tre stycken, två av dem har jag stängt av som jag minns, men den tredje som är precis jämte mig måste jag stängt av av misstag. Jag jobbar till 15.30 och har ca 35 min till jobbet, är det nödvändigt åka dit nu?

Vad ska jag säga till cheferna? Panik- ångest ja allt möjligt! Gråter 

• Svar på tråden Jag försov mig!!!
  • Anonym (Jo)

Oj, har ingen saknat dig ännu?

• Nattsvart

Det är sånt som händer ju! Ring och be om ursäkt och sen är det nog bara att åka. Om inte chefen säger annat, men låt det komma från chefens mun.

• Philippa

Har ingen från jobbet ringt dig??

• Anonym (Katastrof)

Ingen har ringt mig överhuvudtaget! Jag brukar inte försova mig- annat än att jag kommit något minut sent ibland (sällan dock), vilket jag brukar jobba över för att kompensera tiden. Men jag har varit krasslig i helgen, känt mig febrig och sjuk- så kan vara det som gjort att jag sovit så hårt.

• Anonym (Feber)

Jag hade nog ringt och sagt att jag varit dålig och haft feber i helgen, men tänkt att jag skulle klara att jobba i dag. Men somnat om när klockan ringt och sedan råkat sova hela förmiddagen. D v s sanningen. Så himla länge och så djupt sover man ju sällan om man är helt frisk.

• studentbruttan29

Jag skulle ringa och säga exakt som det var, låt dem avgöra om det är någon mening att komma in idag.

• Anonym (???)

Känns ju märkligt att skriva här och undra vad som ska hända det första man gör när man vaknar, hänger din chef här inne?

• asta66
    YummyMami skrev 2013-09-16 11:12:07 följande:
    Ring och säg att du försov dig, det kanske blir sura miner men det är faktiskt mänskligt att fela och sova!

Ja, och säg att de gärna får ringa dig om du blir sen. Det händer de bästa!
  • Waldo

På din första arbetsdag!!!???

Är du säker på att ingen har ringt?
    Jag menar du har ju uppenbarligen inte hört klockan, då har du ju inte hört telefonen heller.
    Dom kanske helt enkelt inte är intresserade av en anställd som inte dyker upp eller hör av sig första dagen som nyanställd.....

• Anonym (va?)
    Waldo skrev 2013-09-16 15:15:56 följande:
    På din första arbetsdag!!!???

Är du säker på att ingen har ringt?
    Jag menar du har ju uppenbarligen inte hört klockan, då har du ju inte hört telefonen heller.
    Dom kanske helt enkelt inte är intresserade av en anställd som inte dyker upp eller hör av sig första dagen som nyanställd.....
    Var står det att hon är nyanställd? Det tycker jag inte det verkar som om man läser TS alla inlägg.
  • Waldo
    Anonym (va?) skrev 2013-09-16 15:17:14 följande:
    Var står det att hon är nyanställd? Det tycker jag inte det verkar som om man läser TS alla inlägg.
    Sorry, det är jag som läser helt galet

My misstake!
  • MrsPenn

Tycker nog att du ska ringa o säga att du är sjuk och inte kan komma in idag, skyll på feber och att det var därför du sov igenom tre alarm. Och så går du upp och dricker något och lägger dig igen. Viss, du förlorar lite pengar men jag tycker faktiskt att om man är krasslig ska man stanna hemma och inte smitta ner andra.

Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • Lori84

Hänt mig också. Var febrig och vaknade inte. Ringde och sjukskrev mig vid åtta, skulle börjat 6.45. Inga sura miner! Händer det var och varannan vecka blir det ju annorlunda. Men ring jobbet för guds skull. Dock konstigt att ingen ringt. Mig hade de ringt iaf tre ggr.

Svar på tråden Jag försov mig!!!