Vilka preventivmedel har du använt och hur har dom funkat?
Är ju en enorm djungel av preventivmedel. Hormon baserade som icke hormonbaserade.
Vad har ni prövat?
Positivt och negativt om dom?
Jag prövade p piller första gången jag började med preventivmedel- jag fick illamående kräkningar bröstspänningar och kände mig gravid så jag slutade. (östrogen hormon)
Jag prövade då p stav- Gick upp 20 kg i vikt och tappade min sexlust helt annars var den okej. inga övriga biverkningar. (Gestagen gulkroppshormonet Etonogestrel)
Sen prövade jag koppar spiral- Funkade okej första månaderna men sen fick jag bara mer och mer blödningar och mensvärk så tillslut hade jag 2 veckors paus sen mens, 2 veckors paus och sen mens så jag tog ut den.
Prövade då hormon spiral - Gick upp typ 5 kg i vikt, mådde bra i övrigt förutom att jag små blödde varje dag i 1 års tid och då tröttnade jag och tog ut den. (Gestagen gulkroppshormonet Levonorgestrel)
Kondom har man ju prövat många gånger, men maken tappar all känsel vilket känns ju inte värst kul...
Så nu återstår ju frågan vad kan man använda? Tydligen tycker jag inte om dom hormonerna jag haft, finns det andra gulkroppshormoner som inte innehåller dom tidigare gulkroppshormonerna jag haft?(Har ju en tanke att jag regerat olika pga av olika hormon så då kanske man ska pröva ett annat?)