nattisfnattis skrev 2014-01-06 21:39:27 följande:
Anden i glaset är något man aldrig ska testa på, och ni som har gjort det och det inte hänt något har haft tur. Det du/ni (ju mer som är med desto större risk) är att lägga all er energi till att få ett svar, all er spänning binds ihop som en fläta kan man säga och utlöser en stor kraft. Alla era öppna sinnen och kraft tillåter då att en besökare från den andra världen få komma till vår. Vem eller vad denna/detta nu är för någon/något vet man aldrig. Det värsta som kan hända är att något ont får ta steget in, eftersom den/det livnär på negativenergi vilket i detta läget hela rummet fyllts upp i. Ibland börjar märkliga saker hända direkt, som fallet när spegeln åkte ner och glas krossades, men ibland kan de ta längre tid. Personen som får med sig något hem är antagligen personen som är den svagaste och nervigaste personen den som sagt har mest negativenergi. I vilket fall... Jag rekommenderar STARKT INTE att testa på anden i glaset. Folk som blivit berörda har blivit ärrade för livet.
Då förutsätter du att det finns "spöken", vilket det inte gör. Det går att förklara dessa fenomen, men det tänker jag inte göra, det skulle bli en allt för lång utläggning om hur våra sinnen och hjärna fungerar i kombination med de fysiska lagar som finns i hela vårt universum. Att överhuvudtaget tro att "onda andar" hälsar på för att man sitter i ett mörkrum med ljus, ett glas & en bräda med bokstäver, framstår som rent löjeväckande. Jag förstår att de personer som lekt "Anden i glaset" tro sig uppleva övernaturliga saker, som att något ramlar ner etc. men en sak är säker, det är inget övernaturligt utan naturliga upplevelser som inte har med "andra världar" att göra. Men de som tror på detta är som Jehovas vittnen, ju fler mothugg och motbevis de får, ju mer övertygade blir de på sin egen tro, att det är onda andar som spökar .. UUhhhh