• Gurkan

Fiskrätter för fiskhatare

Okej, vi äter pinsamt lite fisk men så gillar ingen av oss det eller jo sonen gör det så för hans skull. Vi gillar i stort sett bara torsk. Lax smakar för mycket fisk, spätta är otäckt att ta i. Rå fisk luktar skunk så ju mindre man behöver hantera det. Jag avskyr fiskben till sen gräns att kag kräks om jag får det i munnen. Men jag vill ändå servera fisk för sonens skull. Vad är era bästa tips på goda inte så fiskiga fiskrätter? Oh, sambon käkar inga skaldjur heller eller dill.

• Svar på tråden Fiskrätter för fiskhatare
  • Mollan

Fiskgratäng med räkstuvning och mos, panerad spätta med remouladsås, laxsida i ugnen med dill och kall sås (obs, köp färsk lax, den frysa är inget bra!), torsk med äggsås, mandeltorsk.....

• sussiq82

Stekt tonfisk med salt och peppar smakar knappt fisk mycket köttigare :)

• Rocket Mania

Laxpaket i ugn. 

Köp lax som är frusen i portionsförpackning och lägg fram någon timme innan tillagning.

Lägg en bit lax på en bit alufolie, klicka på en matsked Philadelphia med valfri smak (sweet chili tog vi sist, rekommenderas varmt), salta lite och slå ihop paketet. Lägg i ugnsform och in på c:a 200° i en sisådär 20 minuter. Ta ut och kolla så laxen inte blir för torr.

Servera med pressad potatis eller ris. Och grönsaker såklart. 

• Aniiee

Jag kan tipsa om marulk och "riktig"  tonfisk, de är ganska "köttiga" och smakar inte så mycket fisk. Men å andra sidan så måste man nog köpa det färskt...

Annars så är ju fiskburgare och panerad fisk lättätet om man inte tycker om fisk 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Rocket Mania
    Rocket Mania skrev 2013-09-16 21:32:19 följande:
    Laxpaket i ugn. 

Köp lax som är frusen i portionsförpackning och lägg fram någon timme innan tillagning.

Lägg en bit lax på en bit alufolie, klicka på en matsked Philadelphia med valfri smak (sweet chili tog vi sist, rekommenderas varmt), salta lite och slå ihop paketet. Lägg i ugnsform och in på c:a 200° i en sisådär 20 minuter. Ta ut och kolla så laxen inte blir för torr.

Servera med pressad potatis eller ris. Och grönsaker såklart. 
    Färsk fisk är alltid godast men om ekonomin inte tillåter är det ok med fryst till denna rätten
Svar på tråden Fiskrätter för fiskhatare