Gråta inför sin bebis?
Trodde att min älskade sju månaders bebis låg och sov. Jag har det ganska tufft just nu och är enormt pressad åt många håll. Efter några timmars gnäll från bebis så somnade hen till slut. Utmattad och full av undantryckt ångest la jag mig i sängen som står i samma rum och gråthulkade. Efter ungefär fem minuter så reser jag mig upp och tittar till bebisen. Då upptäcker jag att hen ligger och tittar. Liksom stirrar tomt rakt ut i spjälsängsgallret.
Hen brukar alltid protestera högt om hen inte kan somna.
Men denna gång låg bebisen alltså tyst och stirrade.
Nu rids jag av dåligt samvete och hatar mig själv. Det var inte så att jag skrek av sorg. Utan jag hulkade mest och försökte vara så tyst det går. Men det funkade visst inte.
Tar barnet skada av att vara i närheten när jag har ångest? Det händer kanske en gång i månaden att jag börjar darra känslomässigt och inte längre kan dölja det.
Jag själv var ett otryggt barn och vill för allt i världen inte att mitt barn ska bli en ängslig och orolig person.
Snälla. Var ärliga. Inser ju att det är bara är jag som kan ändra situationen. Och jag gör så gott jag bara kan. Men ibland blir det bara så tungt...