Anonym (Ensam) skrev 2013-09-16 22:43:17 följande:
Tack för era svar!! Skönt å höra att jag inte är knäpp som har ett sånt här förhållande.,
Det är så många i min omgivning som sagt åt mej att så som vi har vårat förhållande inte är vettigt.. Och jag tror det påverkat mej.
Jag älskar honom.
Vi bor egentligen väldigt nära 30 min bilväg ifrån varandra.
Anledningen till att vi inte ses på vardagarna i barnveckorna är att vi har fullt upp med olika aktiviteter med aktiviteter till respektive barn och att jag jobbar en del kvällar.
Att flytta ihop är också ett stort beslut. Min pojkvän har ett hus som han och hans barn har bott skälva i i snart 9 år..
Era svar hjälper faktiskt mej att samla tankarna, igen.. Jag har velat fram och tillbaka i omgångar.. Inte för att jag tvivlar på honom utan på situationen.
Ja, jag vet. Man har så lätt en föreställning om hur en "riktig" relation ska vara. Och så jämför man lätt med den. Och då ser det ju inte så ljust ut. Men, till syvende och sist så får man ju kämpa också i relationer där man lever tillsammans. Det finns liksom ingen variant som är bekymmersfri. :)
Det är ju bara du och sin särbo som kan få just er relation att fungera. Och om du behöver ändra något i er relation så måste du dels fundera på vad det skulle vara, och dels diskutera det med honom. Man måste mötas på halva vägen.
Jag har just haft en svacka och när jag uttryckte min ensamhet och frustration över situationen så skrev min älskling "vad behöver du då för att må bättre i situationen som den är nu?". Mycket bra fråga. Jag har ännu inte något konkret svar annat än mer av honom, och det går just nu inte. :)
Rent allmänt behöver man ju närhet (fysisk och känslomässig), bekräftelse och stöd, och vänskap från sin partner. Och om man inte finns på samma plats samtidigt en hel del av tiden så får man hitta lösningar som är tillräckligt bra så att man orkar. T.ex så är det underbart att prata på Skype, för då får jag både se honom och höra hans röst. :)