Kommer polisen kontakta mig eller måste jag ringa själv?
Blev misshandlad och våldtagen av min sambo för några helger sen och polisen ringde dagen efter och meddelade att en utredare skulle ta kontakt med mig under veckan som kom. Nu är det så att jag missade ett par samtal förra veckan från någon som ringde från Dolt nummer och jag antar att det var polisen(kan även varit brottsofferjouren då jag harft kontakt med dom och vet att de ringer från dolt ibland). Var på jobbet och kunde inte svara helt enkelt.
De ringde ibörjan av veckan och sen har jag inte hört något mer. Eftersom det är dolt nummer kan jag inte ringa upp, jag vet ju inte heller o det faktiskt var polisen som ringde. Finns det någon chans att de kommer ringa igen eller måste jag höra av mig?
Bara tanken på att ringa till polisen ger mig grov ångest, vet inte vad jag ska säga, vet inte vem som har hand om ärendet eller nått. Vet inte vilka uppgifter jag måste ge för att kopplas rätt.
Jag mår skit rent ut sagt och jag vill bara veta om ärendet är nedlagt eller ej. Att inte veta något gör allt så mycket värre.