• daxförnästa

köpa större BAKÅTVÄND bilstol till 4åring?

Jag måste köpa ny bilstol till min dotter som fyller 4år i januari. Hon åker nu bakåtvänd i en be safe izi kid X3. Viktgränsen är 18kilo och hon har redan nått den, dessutom kommer det bli fruktansvärt trångt inte bara för benen nu när vinterkläderna skall på. Jag vill inte vända innan 4år så det är ej ett alternativ att köpa framåtvänd redan nu. Funderar på om någon vet nån jättestor bakåtvänd bilstol jag kan köpa som räcker till iaf 5år? Hon är 103cm o väger 19kilo.

• Svar på tråden köpa större BAKÅTVÄND bilstol till 4åring?
  • daxförnästa

Men den sitsen är inte större än den jag har här jag sett. Min har bara 18kg godkännande pga fästanordningen i bilen med stödben. I andra länder har den 25kg godkännande.

• myskatt

Britax Two-way hade min tjej tills hon var över 5½, vägde 25 kg och var 120 cm lång.

• Fröken Susidus

Vår 4 åring sitter bra i sin britax two way och vi hoppas på att kunna ha den minst 1,5 år till. Lillebror på 2 ska snart få en likadan
    Den reas dessutom ut på lekmer nu så passa på.

• Sisisisi

Twoway har längst rygg och är rymligast. Vi köpte AG Belogic när sonen var 4 år, den är oxå stor. Han är 5 år 2 mån och 118 cm och har precis vuxit ur den och Britax multitech. Även axkids stolar är rymliga.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• daimstrut

Min 4,5 åring sitter i en Multitech än, men jag skulle nog också rekommendera TwoWay i ert fall då den är betydligt billigare och verkar räcka längst.

• daxförnästa
    daimstrut skrev 2013-09-18 12:02:37 följande:
    Min 4,5 åring sitter i en Multitech än, men jag skulle nog också rekommendera TwoWay i ert fall då den är betydligt billigare och verkar räcka längst.
    ja jag hade inte upptäckt twoway förrän denna tråden... trodde de menade multitech först  den är ju lite mindre. ska nog försöka få tag i en twoway! tyvärr är det många runt mig som tycker att jag är löjlig som inte byter till en framåtvänd stol nu.. kanske är det för att de tar det som en pika att jag inte delar deras syn på saken när de själva vänt barnen vid 2,5år för att de tycker synd om barnet som åker åt ett annat håll än resten.
  • daimstrut

Känner igen attityden men det är inget att bry sig om. Kommer eventuellt att vända min dotter då hon är dryga fem pga att vi väntar trean då och behöver mer benplats framför, men tills dess får hon sitta bakåt, inget hon klagar på.

• gudrun568

säger oxå two way, stora var 7 år när vi köpte en framåtvänd o lilla har den nu, snart 6 år

Svar på tråden köpa större BAKÅTVÄND bilstol till 4åring?